Producătorul genților de lux Birkin crește și iese în evidență după rezultatele dezamăgitoare ale rivalilor

Producătorul genților de lux Birkin crește și iese în evidență după rezultatele dezamăgitoare ale rivalilor
scris 26 iul 2024

Hermes, compania care deține celebrul brand de genți Birkin, a raportat o creștere de 13% a vânzărilor, relatează Reuters. Rezultatele grupului francez ies în evidență după o serie de rezultate dezamăgitoare ale vânzărilor din partea rivalilor – inclusiv Kering și LVMH – care au sporit îngrijorarea investitorilor cu privire la perspectivele incerte ale sectorului de lux în următoarele luni.

Axel Dumas, directorul executiv al brandului, spune că Hermes a înregistrat o scădere ușoară printre așa numiți clienți aspiraționali, ceea ce a avut un impact asupra produselor cu volume mai mari, cum ar fi accesoriile de modă, inclusiv eșarfele de mătase, arată G4Media.

Urmărește-ne și pe Google News
Tranzacție - Cramele Recaș intră în casa de vinuri Tenuta Odobești CITEȘTE ȘI Tranzacție - Cramele Recaș intră în casa de vinuri Tenuta Odobești

Acest lucru a dus la scăderea cu 5,6% a vânzărilor din divizia mai mică de mătase și textile a grupului în cursul trimestrului.

Vânzările totale ale grupului francez de lux au crescut la 3,7 miliarde de euro (4,02 miliarde de dolari), o creștere cu 13%. Cifra a fost în linie cu așteptările analiștilor. Vânzările din Asia Pacific, cu excepția Japoniei, au crescut cu 5,5%, în timp ce Japonia a înregistrat un salt de 19,5%, a declarat acesta conform Reuters.

FOTO Producătorul brandului Cocorico începe să deschidă mini-restaurante lângă hipermarketuri Auchan CITEȘTE ȘI FOTO Producătorul brandului Cocorico începe să deschidă mini-restaurante lângă hipermarketuri Auchan

Brandurile europene de lux beneficiază de o creștere a vânzărilor în Japonia, unde turiștii – în special chinezii – profită de yenul slab. În China însă, o criză imobiliară și nesiguranța locurilor de muncă afectează economia, ceea ce a afectat cererea de bunuri de lux, după ce, în urmă cu un an, creșterea post-pandemică a țării a scăzut.

Compania de consultanță Bain a declarat luna trecută că în China a apărut o preferință pentru o modă mai discretă, pe măsură ce bogații țării încep să evite să își etaleze averea într-o perioadă de austeritate economică.

Compania a anunțat în primăvară realizat o creștere de 17% a vânzărilor în primul trimestru, continuând o rată de creștere rapidă față de trimestrul precedent, inclusiv în China, și subliniind cererea puternică pentru luxul de ultimă generație.

Creșterea sa din primul trimestru a depășit așteptările și a fost cu mult peste cea obținută de grupul concurent mai mare LVMH, arătând puterea afacerilor care operează în segmentul superior al pieței și sfidând slăbiciunea mai largă pe piața cheie China.

Consumul global de vin cade la un minim istoric CITEȘTE ȘI Consumul global de vin cade la un minim istoric

Vânzările au crescut la 3,81 miliarde de euro pentru cele trei luni încheiate la 31 martie și au depășit așteptările privind o creștere cu 13%, potrivit firmei de analiză a datelor Visible Alpha.

Unul dintre cei mai consecvenți performeri din sectorul bunurilor de lux, grupul de modă este cunoscut pentru capacitatea sa de a menține o creștere puternică chiar și în fața deteriorării condițiilor economice.

Cifra de vânzări care depășește consensul nu a fost probabil ”o surpriză majoră”, având în vedere recordul companiei în ultimii patru ani de creștere excepțională și ”de depășire constantă a așteptărilor”, a declarat Thomas Chauvet, analist la Citi. El a evidențiat, ca excepție, o ratare a așteptărilor pentru divizia de ceasuri mai mici, care a înregistrat o creștere de 4%, comparativ cu prognoza Citi de creștere de 11%.

Actualizările de vânzări ale mai multor grupuri de lux de top, inclusiv LVMH și Kering au oferit puține asigurări că cererea chineză pentru modă high-end își revine.

Consultancy Bain prognozează o creștere procentuală de o singură cifră pentru piața de lux din China în acest an, încetinind de la o creștere de 12% în 2023, când afacerile au avansat în urma ridicării restriciilor legate de COVID.

Hermes, care vinde genți de mână la prețuri de peste 10.000 de dolari, a declarat că vânzările sale în Asia, cu excepția Japoniei, au crescut cu 14%, iar toate celelalte regiuni au raportat creșteri de două cifre.

Compania a înregistrat un trafic ”puțin mai slab” în China în martie, după sărbătoarea de Anul Nou Chinezesc, a declarat jurnaliștilor vicepreședintele executiv al Hermes Finance, Eric du Halgouet.

FOTO Un nou mall a fost deschis în România CITEȘTE ȘI FOTO Un nou mall a fost deschis în România

Cu toate acestea, cererea puternică din partea clienților mai bogați a compensat vizitele mai puține în magazine din partea clienților care caută articole de mătase și accesorii de modă mai accesibile, a spus el.

”Clienții noștri mai înstăriți au continuat să ne viziteze magazinele”, a spus du Halgouet, menționând că cheltuielile medii au fost mai mari.

La nivel global, divizia de marochinărie, cea mai mare a companiei, a crescut cu 20% în trimestrul analizat, impulsionată de noi modele precum geanta Constance Elan.

După ce a stat în expectativă când Chanel, Dior, deținută de LVMH, și Louis Vuitton și-au crescut prețurile genților lor mai agresiv în timpul pandemiei, Hermes a început să mărească prețurile mai semnificativ față de anul trecut. Creșterea de 8% din acest an îi va oferi o susținere, au spus analiștii de la Bernstein.

viewscnt
Afla mai multe despre
hermes
china