Piața locală a restaurantelor s-a dezvoltat puternic și va ajunge anul acesta la o valoare de circa 3 miliarde de euro, cu estimări de creștere de 12-15% față de anul precedent.
Principalele evenimente care au marcat dinamica pieței restaurantelor – fiscalizarea, interzicerea fumatului și intrarea în Uniunea Europeană – au avut un impact pozitiv asupra dezvoltării industriei, prin diversificarea și creșterea numărului de restaurante. De asemenea, datorită turismului, clienții au început să aprecieze mai mult calitatea serviciilor, atmosfera și designul restaurantelor în care ies”, spune Daniel Mischie, CEO Grup City Grill.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Tendințele actuale arată dominația restaurantelor pentru prânz (convenience) și a restaurantelor eveniment (dinner), precum și a livrărilor. De asemenea, accentul s-a mutat de pe cantitate către calitate, iar preparatele cu ingrediente locale și proaspete sunt tot mai populare.
Un studiu de anul trecut din București arată că respondenții apreciază în egală măsură calitatea serviciilor (viteză, amabilitate), curățenia și atmosfera din restaurant și respectiv calitatea preparatelor (gustul, prospețimea și diversitatea meniului). Potrivit aceluiași studiu, preparatele tradiționale românești se mențin în atenția publicului, bucătăria românească fiind preferată de 66% dintre respondenți, în timp ce fripturile sunt preparatele consumate în oraș cel mai des de 65% dintre aceștia, urmate de mâncarea gătită, consumată de 59%.
Digitalizarea, preferința pentru preparate locale și proaspete și expansiunea serviciilor de livrare vor influența semnificativ industria restaurantelor în următorii 15 ani.
Masa de prânz este tot mai des servită la birou sau acasă, chiar dacă mâncarea este comandată de la restaurantele apreciate. Este un fenomen care va rămâne activ și care, din cauza traficului și provocării de a găsi loc de parcare, cumulate cu confortul de a mânca acasă sau în locurile special amenajate de la locul de muncă, va înlocui pe termen lung prânzul în oraș, a mai adăugat Daniel Mischie.
Grupul City Grill estimează anul acesta o cifră de afaceri de 42 milioane euro și 5 milioane de clienți.