Într-o perioadă în care pandemia de COVID-19 a produs întreruperi importante în activitățile economice, comerțul online a susținut vânzările pentru comercianți și le-a oferit consumatorilor o importantă alternativă pentru a-și procura produsele esențiale vieții de zi cu zi.
„Ne așteptăm ca, până la finele anului 2021, bugetul pentru cumpărăturile online în categoria fashion să crească cu 75%, trecând pentru prima dată de 1 miliard de dolari. De asemenea, veniturile vor avea o creștere anuală de 10% în perioada 2021 - 2025, ajungând astfel la un volum de piață de 1,6 miliarde de dolari până la finalul anului 2025”, spune Elena Gheorghe, Country Manager, PayU România.
”Nu a fost niciodată un moment mai bun pentru a activa în comerțul online. O serie de factori, precum trecerea accelerată la cumpărăturile online, rata crescută de penetrare a dispozitivelor mobile, nivelul crescut de acces la internet și incluziunea financiară în creștere, determină consumatorii să cumpere online, în timp ce noile reglementări și inovații sporesc, în continuare, securitatea plăților pentru consumatori. Acest context oferă o oportunitate de creștere fără precedent a comerțului online pentru comercianții din întreaga lume. O mare parte din această oportunitate se află și în regiunile geografice în care operăm,” adaugă Mario Shiliashki, CEO, PayU Global Payments.
În acest context, al pandemiei de COVID 19, pentru mai multe piețe, schimbarea guvernamentală concentrată către o mai mare digitalizare a economiei reprezintă un real ajutor, mai ales că unul dintre pilonii-cheie ai acestui moment este comerțul online.
De asemenea, în ultimele luni, cumpărătorii români au avut ocazia să experimenteze din ce în ce mai mult, cât de simplu, rapid și sigur este să achiziționeze online, iar pentru anumite verticale s-a putut observa o creștere considerabil mai mare decât în anii precedenți.