Patiserii mizează pe o creștere semnificativă a vânzărilor de cozonaci în perioada Sărbătorilor Pascale din acest an, în comparație cu 2020, când pandemia de coronavirus a redus vânzările cu peste 50% față de oferta industriei de morărit și panificație din anii trecuți, de 7,5 milioane de cozonaci.
"Anul acesta oferta noastră este mai mare decât cea din 2020, când am avut cele mai scăzute vânzări. Noi preconizăm că anul acesta vom ajunge la circa 90-95% din cât am vândut în 2019, adică vom ajunge la circa 6,5 milioane de cozonaci. În perioada similară din 2020, vânzările au scăzut sub 50% față de oferta noastră de 7,5 milioane de cozonaci din anii trecuți. Bineînțeles că industria de panificație vine pe piață și cu oferta de pască; aceasta probabil va fi în jur de 600.000 - 700.000 de bucăți", a declarat președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase - ROMPAN, Aurel Popescu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit acestuia, cel mai vândut cozonac pe piața românească este cel cu nucă, stafide și cacao, urmat de cozonacul cu rahat și de cel care conține toate aceste umpluturi, însă foarte bine se vând și alte specialități, scrie Agerpres.
Șeful ROMPAN a precizat că anul trecut s-a mai întâmplat "ceva spectaculos" pe această piață, respectiv cea mai mare vânzare de făină. Oamenii și-au făcut provizii în cazul în care situația s-ar fi agravat în perioada stării de urgență și au gătit în casă produse de patiserie și panificație.
În ceea ce privește prețul cozonacilor, Popescu susține că acesta va fi similar cu cel din luna decembrie a anului trecut, deși "nu prea mai face față costurilor de producție".
"Majoritatea colegilor din industrie a decis să nu modifice prețurile acum, de Paște, mai ales după un an cu vânzări proaste, considerând că trebuie impulsionat consumul. Mai vinzi și la nivelul prețului de cost numai ca să crești vânzările și să dai de lucru la oameni. Și aici este o problemă. Forța de muncă este un lucru foarte, foarte important, pentru că dacă ai pierdut-o nu o mai recâștigi. Așa că îi ținem ca pe un bibelou", a subliniat Popescu.
El a afirmat că nu există niciun risc ca după Paște să se majoreze prețul la produsele de panificație, deoarece vânzările scad de aproape 10 ori.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer"Probabil către Crăciun, vom vedea ce va mai fi", a transmis el.
La ora actuală, cozonacii se vând cu prețuri cuprinse între 12 lei/kg și 50 de lei/kg.
ROMPAN este prima asociație constituită în România în 1990 și cuprinde 215 de societăți din toate domeniile din industrie, cota de piață fiind de peste 60% pe morărit, 40% la panificație, 70% la paste făinoase și 55% la biscuiți.