Operațiune avizată și în Ungaria: eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital și țintește vânzări de 1 miliard de euro în țara vecină. Intrare pe 5 noi piețe

Operațiune avizată și în Ungaria: eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital și țintește vânzări de 1 miliard de euro în țara vecină. Intrare pe 5 noi piețe
scris 24 oct 2019

Autoritatea de Concurență Maghiară (GVH) a aprobat operațiunea prin care eMAG, cel mai mare retailer local online, fuzionează în Ungaria cu rivalul său Extreme Digital, într-o operațiune anunțată în primăvară ca fiind derulată prin subsidiara eMAG Ungaria și avizată anterior și de de Consiliul Concurenței din România.

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare

GVH a motivat că transparența prețurilor și sensibilitatea la preț a cumpărătorilor din mediul online, precum și concurența în piața de retail sunt argumente puternice care au cântărit în decizia de aprobare a fuziunii.

Urmărește-ne și pe Google News
Vânzările Carrefour în România trec de 1,6 miliarde euro la 9 luni, dar creșterea încetinește CITEȘTE ȘI Vânzările Carrefour în România trec de 1,6 miliarde euro la 9 luni, dar creșterea încetinește

Ca urmare a fuziunii, eMAG devine acționar majoritar al noii entități, cu un pachet de 52% din acțiuni. Noua entitate pornește la drum cu venituri cumulate estimate la 250 de milioane euro, 600 de angajați și cu o țintă de 1 miliard de euro în șase ani.

Fuziunea va permite noii companii să intre și pe piețele din Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria.

Balázs Várkonyi, în calitate de CEO, și Gyula Kelemen, în calitate de CFO, alături de Cătălin Diț, actualul Country Manager al eMAG Ungaria, vor conduce noua companie, care va avea sediul la Budapesta.

Tehnologia folosită în Ungaria, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croația și Austria va fi cea dezvoltată de eMAG.

Compania ungară a fost înființată în anul 2001 de către Balázs Várkonyi și Gyula Kelemen, cei mai puternici antreprenori din zona de tehnologie din Ungaria, iar în 2007 a devenit societate pe acțiuni în urma unei investiții din partea SoftCon Informatik înregistrată în Elveția. Din anul 2010 a început extinderea pe plan extern, Extreme Digital lansându-se pe piața online din Slovacia și Cehia. În 2011 a urmat România, în  2013, Croația și, în 2015, Slovenia.

În decembrie 2017, Extreme Digital a deschis și un showroom în România, în incinta magazinului Kika din bulevardul Theodor Pallady.

În Ungaria, retailerul deține 16 magazine, iar printre concurenți se află chiar eMAG, cel mai mare retailer din România.

Operațiune avizată și în Ungaria: eMAG fuzionează în Ungaria cu rivalul Extreme Digital și țintește vânzări de 1 miliard de euro în țara vecină. Intrare pe 5 noi piețe

În 2017, Extreme Digital a fost preluată de grupul Steinhoff, dar câteva luni mai târziu, în contextul unui scandal în care a fost implicat holdingul german, proprietarii Extreme au recâștigat o participație de 50,4% de la acest grup.

EXCLUSIV Cea mai mare fabrică de prosoape din România - închisă. Un grup turc o înlocuiește cu peste 600 de apartamente CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Cea mai mare fabrică de prosoape din România - închisă. Un grup turc o înlocuiește cu peste 600 de apartamente

eMag a intrat în Ungaria în noiembrie 2013.

eMAG este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, ultimul cu o participație sub 20%.

Dante International a consemnat în 2018 afaceri de peste 4 miliarde de lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
emag
extreme digital