Startup-ul spaniol Glovo, operatorul platformei omonime de livrări rapide la domiciliu, care a intrat în România primăvara trecută, operațiune anunțată în premieră de Profit.ro, a raportat pentru primul an pe piața locală afaceri de 1,3 milioane lei și o pierdere de peste 7 milioane lei.
Cu venituri de 1,49 milioane lei și cheltuieli totale de 8,49 milioane lei, Glovo a acumulat deja datorii de aproape 8 milioane lei.
Aplicația Glovo de livrare rapidă, în maximum 1 oră, la domiciliu sau la birou, de produse alimentare și nealimentare, după modelul companiei americane Postmates, a intrat în România în aprilie anul trecut, după ce a atras o finanțare de 30 de milioane de euro de la mai multe fonduri de investiții și l-a recrutat pe Niall Wass, fost Senior Vice President al Uber, cel care a extins serviciile Uber în peste 50 de țări.
Câteva luni mai târziu, în iulie 2018, Glovo a atras încă 115 milioane de euro, de la Seaya Ventures, Cathay Innovation și Rakuten Capital, iar recent a mai semnat pentru încă 150 milioane euro.
Compania are peste 1.000 de angajați în 124 de orașe din 21 de țări, aplicația sa fiind folosită de peste 5,5 milioane de utilizatori.
Recent, Glovo și-a lansat serviciile în Timișoara, al treilea oraș din România în care și-a extins operațiunile, după București și Cluj-Napoca.
Startup-ul concurează pe piața locală cu platforme precum Uber Eats și Oliviera, ultima preluată de Takeaway.