Experți străini către antreprenorii români care vor să vândă pe Amazon: Puneți singularul și pluralul în titlu, găsiți 10 „superfani personali”, apelați la bloggeri și celebrități Youtube. Nu vă trebuie un „glonț de argint”

Experți străini către antreprenorii români care vor să vândă pe Amazon: Puneți singularul și pluralul în titlu, găsiți 10 „superfani personali”, apelați la bloggeri și celebrități Youtube. Nu vă trebuie un „glonț de argint”
Ana Iliescu
Ana Iliescu
scris 20 iun 2018

Construirea unui public dornic să coopereze, lansarea produselor profitabile, obținerea recenziilor pozitive, selectarea cuvintelor cheie potrivite pentru produsele listate și renunțarea la obținerea titlului de cel mai bun vânzător sunt câteva dintre sfaturile oferite de experți străini, aflați la București, celor care vor să-și mărească vânzările pe Amazon și să-și maximizeze profitul.

„Secretul numărul 1 este că nu trebuie să primiți ecusonul de cel mai bun vânzător, să vindeți mai mult decât cel mai bun vânzător pentru a avea succes, iar al doilea secret este că puteți să vindeți chiar mai mult în timp ce cheltuiți mai puțin. Pentru asta, brandul vostru ar trebui să fie peste tot”, spune Ori Firouz, un antreprenor cu branduri pe Amazon care generează milioane de dolari.

Urmărește-ne și pe Google News

Vânzătorii trebuie să lupte pentru a obține trafic, să găsească produsul potrivit, pentru că Amazon oferă șansa de a obține performanță, afirmă acesta.

„Să presupunem că aveți deja un listing decent, cu imagini, titlu și o scurtă descriere a produsului. Odată ce persoana caută unele cuvinte cheie pe Amazon, ele vor duce la listing-ul vostru. Cu cât căutarea este mai organică, oamenii vă găsesc prin cuvintele cheie și cu cât aveți mai multe vizionări ale produsului vostru, cu atât cresc vânzările”, adăugă Firouz.

Amazon a deschis centrul din București și pregătește angajări CITEȘTE ȘI Amazon a deschis centrul din București și pregătește angajări

Conform acestuia, un produs poate fi listat de mai multe ori pentru a genera mai mulți bani, folosind atât serviciul FBA (Fulfillment by Amazon), prin care Amazon se ocupă de preluarea comenzii, primirea produsului de la vânzător, depozitare și livrare, cât și serviciul FBM (Fulfillment by Merchant), prin care Amazon informează vânzătorul că a primit o comandă, iar cel din urmă va trebui să-și gestioneze propriul depozit, să stocheze și să livreze produsul.

„Când efectuați o nouă livrare către Amazon, un nou transport, deși inventarul ajunge la Amazon, durează puțin timp până când acesta va disponibil. Mi s-a întâmplat o dată ca inventarul să fie pe terminate. Ai un produs, se vinde, e minunat, când se termină, începi să pierzi trafic. Atunci, am trecut la serviciul FBM, ca Amazon să creadă că voi livra din propriul depozit, voi face livrări manuale”, a completat Firouz.

La rândul său, Casey Gauss, CEO și co-fondator Viral Launch, o companie care a ajutat la lansarea a peste 17.000 de produse pe Amazon, susține că oamenii nu caută produse pe Amazon în funcție de cine este cel mai bun vânzător, ci după cuvintele-cheie, așa că antreprenorii ar trebui să-și selecteze cuvinte-cheie puternice și de succes.

„Amazon este atent la detaliile specifice, se uită la conținut, la cuvinte-cheie, este vorba de indexare, adică decide dacă un cuvânt cheie este relevant pentru listing-ul produsului. Când construim listing-ul unui produs, chiar dacă descrierea este coezivă, trebuie să introducem atât forma de singular, cât și cea de plural a cuvântului-cheie în titlu, […] să punem o cratimă sau o virgulă între cuvintele din titlu”, a adăugat Gauss.

Conform acestuia, pentru a avea succes, antreprenorii nu au nevoie de un „glonț de argint”, ci trebuie să se concentreze pe elementele de bază, prețuri bune, recenzii bune, o listă bună și fotografii bune și să nu creadă că jocul s-a terminat dacă produsele lor au ajuns în vârful clasificării, pe prima pagină.

Gauss sfătuiește antreprenorii care vor să vândă pe Amazon să identifice produsele bune, să cerceteze piața înainte să lanseze produsele, să identifice concurenții din piață, să fie agresivi și să aleagă piețele unde concurența nu este încă foarte mare.

FOTO Gabriel Liiceanu intră pe o nouă piață, deschizând brutărie și librărie în același magazin CITEȘTE ȘI FOTO Gabriel Liiceanu intră pe o nouă piață, deschizând brutărie și librărie în același magazin

„Dacă ai un buget de 5.000 de dolari, trebuie să intri pe o piață unde poți fi agresiv cu 5.000 de dolari. Un buget mic este relevant dacă ai răbdare să identifici piața corespunzătoare și produsul potrivit”, a mai adăugat acesta.

De altfel, Ryan Moran, fondatorul site-ului capitalism.com, care și-a vândut unul dintre business-urile de pe Amazon anul trecut pentru câteva zeci de milioane de dolari, susține că, pentru a câștiga pe o piață competitivă, trebuie să lansezi produse care sunt profitabile și să atragi cumpărători.

„Găsiți între 3 și 5 produse cu 25-35 de vânzări pe zi și puteți atinge într-un an milionul de dolari. Construiți o listă minimă, de cel puțin 100 de cumpărători viabili care sunt fideli, cred în ceea ce faceți și vor cumpăra de la voi, oameni care să cumpere în primele zile, să vă dea elan, să vă dea recenzii bune și să vă permită să ajungeți la alte publicuri”, a spus Moran.

El consideră că, din cei 100 de cumpărători care lasă recenzii și au împreună 1.000 de urmăritori pe rețelele sociale, un antreprenor trebuie să-și selecteze 10 „superfani personali”, din care unul va fi influencer și va avea 10.000 de fani. „Aceștia sunt tipul de persoane care vor cumpăra tot ce vreți voi”.

FOTO Dedeman renunță temporar la casca de protecție din logo-ul companiei CITEȘTE ȘI FOTO Dedeman renunță temporar la casca de protecție din logo-ul companiei

Sfatul lui pentru antreprenorii care vor să vândă pe Amazon este să îmbine platforma cu rețelele sociale, să apeleze la endorseri, la bloggeri și la celebritățile de pe Youtube, care au deja un public țintă bine stabilit, pentru că ei au trafic, iar vânzătorii au control pe Amazon. „Puneți-le împreună și veți avea succes”.

În privința lansării unor produse noi, Moran este de părere că un antreprenor trebuie să apeleze la lista lui de contacte, la prietenii de pe rețelele de socializare, să comunice acest lucru pe grupurile de pe facebook chiar înainte de lansarea produselor, să le facă o ofertă și să-i convingă să fie primii care primesc acest produs, să îi transforme în „superfani” și să-i determine să scrie recenzii pozitive.

„Când lansăm un produs nou, trebuie să comunicăm audienței ce aduce produsul nostru în plus, prin ce se diferențiază, ce reprezintă și să o rugăm să ne dea un feedback, care automat să se tranforme într-o recenzie. Nu trebuie să ai un plublic foarte mare, ci cu o rată ridicată de răspuns, de interes din partea lui”, a mai adăugat acesta.

Construirea unui public dornic să coopereze, lansarea constantă a produselor profitabile, stabilirea cuvintelor cheie potrivite și obținerea recenziilor pozitive reprezintă rețea de succes ai unei afaceri profitabile, a afirmat Moran.

FOTO Lidl a retras din România un produs în care a depistat o toxină, cumpărătorii primesc banii înapoi fără bon fiscal CITEȘTE ȘI FOTO Lidl a retras din România un produs în care a depistat o toxină, cumpărătorii primesc banii înapoi fără bon fiscal

Lansat în iulie 1995, Amazon, cel mai puternic retailer online și unul dintre cei mai mari investitori în cercetare și dezvoltare la nivel mondial, a obținut o cifră de afaceri de 177,99 miliarde de dolari în 2017, în creștere cu 31% față de anul trecut. Prin serviciul Prime (abonament predefinit care oferă anumite beneficii cumpărătorilor) au fost vândute peste 5 miliarde de produse celor 40-50 milioane de clienți abonați în SUA, care cheltuiesc în medie anual 2.500 dolari pe Amazon, de 4 ori mai mult decât non-membrii.

Amazon a înregistrat în primul trimestru al acestui an vânzări nete de 51 miliarde de dolari, mai mari cu 43% față de perioada similară a anului anterior, și un profit net de 1,6 miliarde de dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
amazon
antrepenoriat
comert online
business
experti