Celebrul producător american de blugi Levi Strauss & Co schimbă strategia pentru România și intră, în premieră, în nume propriu pe piața locală. În România, la acest moment, brandul este reprezentat, de 8 ani, de compania Aridon din Republica Moldova.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Date analizate de Profit.ro relevă că Levi Strauss a adus și primele fonduri pentru începerea activității în România – 3,2 milioane de euro.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții Levi Strauss & Co și cei ai Aridon nu au comentat tranzacția până la acest moment.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania Aridon a preluat franciza Levi’s în România în anul 2013, iar în prezent deține 12 magazine sub renumitul brand. Mai jos povestea Levi Strauss.
Înainte ca Aridon să obțină dreptul de comercializare a mărcii americane, Levi’s a fost prezent pe plan local tot prin franciză, însă partenerul – firma Corssa, deținută de familia Miheț – a intrat în insolvență în anul 2012.
Inventatorul blugilor - care aveau să devină cea mai folosită piesă de îmbrăcăminte din lume – este considerat Levi Strauss, un negustor evreu din Germania care a emigrat în SUA în 1847. El s-a implicat în afacerile cu țesături și haine ale fratelui său și a început să vândă pantaloni din denim albastru minerilor și crescătorilor de vite, care căutau un material ieftin, rezistent și confortabil. Unul dintre partenerii săi, Jacob Davis, a adăugat pantalonilor ținte metalice, pentru mai multă rezistență, iar acest articol vestimentar a devenit rapid foarte popular și în rândul imigranților sosiți în SUA, fiind brevetat în anul 1873.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Iulian Stanciu, președinte executiv eMAG și acționar NOD, readuce pe piață brandul de frigidere Fram. "Din trecut, în prezent"În prezent, compania americană este deținută de moștenitorii lui Levi Strauss și a revenit în 2019 la tranzacționare pe bursa din New York.
Anul trecut, compania a raportat venituri de 4,5 miliarde de dolari. Produsele Levi Strauss sunt disponibile în peste 50.000 de locații de retail din întreaga lume și mai bine de 3.000 de magazine dedicate brandului.