2017 este anul când dispozitivele mobile întrec desktopul ca număr de accesări de Black Friday, 52% dintre vizitatori preferând varianta de mobile (față de 47% în 2016), relevă datelle retailerului online CEL.ro.
Cel mai mare trafic a fost generat, de București – cu un procent de 42%. În ceea ce privește tranzacțiile efectuate, cele mai multe au fost înregistrate tot la nivelul orașului București – 45%.
Deși majoritatea accesărilor s-a făcut de pe mobile, în privința tranzacțiilor cei mai mulți preferă desktopul – aproximativ 65%, față de 69% în 2016.
CITEȘTE ȘI Compania belgiană Mitiska deschide galeria comercială B1 Shopping. În vară, a preluat portofoliul de retail al Alpha Property Development, ajungând la active de peste 100 milioane euro în RomâniaPreferințele clienților se observă și în browserele pe care le folosesc în accesarea site-urilor și achiziționarea produselor preferate: 70% din comenzi au fost înregistrate de pe Google Chrome, 11% de pe Mozzila Firefox și doar 8% Safari. În schimb, pe varianta de mobile rata de conversie și valoarea medie a comenzii a fost cu 30% mai mare pe iOS față de Android.
Potrivit magazinului online CEL.ro, în weekendul 18-20 noiembrie, s-au achiziționat produse din toate categoriile, începand cu telefoane (în jur de 5000), laptopuri, componente pentru PC (800 plăci video), electrocasnice (1600 espressoare și 1300 aspiratoare) sau televizoare (aproximativ 3000), până la anvelope (în jur de 2500), parfumuri&ceasuri, produse de îngrijire personală și produse pentru bebeluși. Cel mai scump produs vândut a fost un televizor OLED cu un preț de 15.000 de lei.
Publicul țintă al retailerului este în continuare predominant masculin, dar femeile au tendința de a folosi mai mult dispozitivele mobile – aproximativ 55% din totalul traficului feminin preferă variantă de mobile. Cu toate acestea, valoarea coșului de cumpărături al femeilor este mai mică decât valoarea cosului de cumpărături al bărbaților cu 10%. Black Friday 2017 a adus schimbări în ceea ce privește segmentul de vârstă al clienților. Deși principala categorie de vârstă 25-34 de ani a rămas neschimbată, a crescut categoria 18-24 cu aproximativ 6% față de 2016. Categoria 35-44% a scăzut cu 3%.
CITEȘTE ȘI Crescătorii de vaci, oi și porci acuză marile lanțuri de magazine că au scumpit carneaAu fost observate noutăți și în ceea ce privește metoda de plată preferată de români. Tendința de a plăti online crește de la an la an, astfel că în 2017 plata cu cardul online ajunge la un procent de 30% din totalul tranzacțiilor.
Compania și-a propus să vândă pe 17 noiembrie, de Black Friday, 200.000 de produse și să încaseze 50 de milioane lei, dar a avut 55.000 comenzi și a vândut de 28 de milioane de lei pe durata intregului weekend (17-19 noiembrie), totuși cu cu 35% mai mult față de anul precedent.
CEL.ro, gestionat de compania Corsar Online, a fost înființat în anul 2005 și are peste 150 de angajați.
Corsar Online este deținută integral de Tiberiu Pop.