Autoritatea de concurență a alocat mai multe resurse pentru a monitoriza comerțul online, însă trebuie să se înțeleagă faptul că autoritățile statului nu sunt un bau-bau care vin să dea neapărat sancțiuni pe această piață, a declarat, joi, Sorin Lungu, directorul Direcției Bunuri de Consum din cadrul Consiliului Concurenței.
"Autoritatea de concurență din România nu este specializată aparent pe domeniul online, dar, de fapt, în practică, suntem specializați în toate domeniile. Pentru noi nu s-a schimbat foarte mult situația în ceea ce privește online-ul. Ne uităm de ani bun pe acest domeniu. Singurul lucru care s-a schimbat a fost, într-adevăr, faptul că am intensificat eforturile și am alocat mai multe resurse în sprijinul intervențiilor pe acest domeniu. Asta a venit și ca urmare a creșterii numărului de sesizări din piață, plângeri care vizau acest domeniu. Totuși, trebuie să se înțeleagă faptul că autoritățile statului nu sunt un bau-bau care vine să dea neapărat sancțiuni pe această piață. Până la urmă, noi suntem aici ca să educăm consumatorul și agenții economici listați pe aceste platforme online", a spus Lungu, potrivit Agerpres.
Referitor la zona transfrontalieră unde platformele online ar putea să-și deruleze activitatea, reprezentantul Consiliului Concurenței a punctat faptul că nu se întrevede o explozie a numărului de comercianți online din străinătate pe piața locală și nici a celui de comercianți români care să se extindă în afara țării.
"În ceea ce privește impactul transfrontalier al acestor platforme, într-adevăr noi nu vedem o răspândire a business-urilor care sunt prezente în România. La momentul acesta, noi vedem o piață doar națională pentru aceste servicii de intermediere, dar totul se poate schimba, având în vedere noile prevederi la nivel european. Nu vedem o explozie a numărului de comercianți care folosesc platforme din afara teritoriului României sau invers", a menționat Sorin Lungu.