Coca-Cola intensifică măsurile de restructurare pentru simplificarea structurii, în vederea creșterii profitabilității și dezvoltarea unor noi băuturi, transmite Reuters.
Producătorul de băuturi răcoritoare s-a angajat să reducă suplimentar costurile cu 800 de milioane de dolari pe an, măsură care se adaugă unui plan de economisire a 3 miliarde de dolari, scrie News.ro.
Măsurile de reducere a cheltuielilor însoțesc un plan de separare de grup a majorității operațiunilor de îmbuteliere, aceasta fiind una dintre cele mai mari schimbări strategice din ultimele decenii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la 1 mai, James Quincey va prelua funcția de director general de la Muhtar Kent, care a pus în aplicare planul de separare a fabricilor de îmbuteliere din întreaga lume.
Compania încearcă să se transforme într-o afacere mai profitabilă, care se va concentra pe dezvoltarea de băuturi noi și pe vânzarea de ingrediente partenerilor.
Între timp, schimbările au impact asupra rezultatelor financiare ale grupului. Coca-Cola a raportat marți un profit de 43 de cenți pe acțiune în primul trimestru, sub nivelul de 44 de cenți anticipat de analiști.
CITEȘTE ȘI Coface: Numărul de insolvențe este la minim, pierderile cauzate în mediul de afaceri au atins un maxim istoricDeclinul volumului vânzărilor de băuturi răcoritoare și fluctuațiile cursului valutar au continuat să influențeze negativ vânzările.
Veniturile au coborât cu 11% în primul trimestru,, schimbările structurale determinând 10% din declin.
Pe ansamblul anului, compania anticipează că profitul pe acțiune ar putea sădea sub așteptările inițiale.
Coca-Cola anticipează un declin de 1%-3% al profitului pe acțiune în acest an, comparativ cu estimarea inițială de până la 4%.
Veniturile organice, care exclus impactul cursului valutar și schimbările structurale, vor avansa cu 3%.
Coca-Cola și compania rivală PepsiCo încearcă să adauge în portofolii mai multe băuturi fără cola, pentru a se adapta tendinței cumpărătorilor de îndepărtate de băuturile răcoritoare tradiționale.
Consumul pe cap de locuitor de băuturi răcoritoare carbonatate din SUA a scăzut în 2016 la cel mai redus nivel din ultimii 31 de ani, potrivit publicației Beverage-Digest.