Reclamele care perpetuează stereotipuri de gen considerate nocive, cum ar fi cele care arată bărbați luptându-se cu treburile casei sau fete mai puțin orientate spre studiu decât băieții, vor fi interzise începând de vineri în Marea Britanie, relatează joi Press Association.
Alte scenarii problematice de reclame, în baza noii legi, sunt cele prezentând bărbați care se relaxează în timp ce femeile strâng singure mizeria lăsată de familie, bărbați care dau de greu când încearcă să schimbe un scutec sau femei care nu prea reușesc să parcheze mașina, scrie Agerpres.
Creatorii de publicitate vor trebui să fie atenți și la situații cum sunt, de exemplu, evidențierea contrastului dintre un băiat curajos și o fetiță grijulie sau cele care sugerează că pentru un bărbat este înjositor să-și asume roluri sau misiuni "tipic feminine", a avertizat Comisia privind practicile în publicitate (CAP), aflată în administrarea Autorității pentru standarde în publicitate (ASA).
Interdicția nu vizează toate formele de stereotipuri de gen, nereferindu-se, de pildă, la reclame cum sunt cele cu femei care fac curat sau bărbați care fac reparații prin casă.