Orice publicitate comercială în școli, interzisă: Campaniile de promovare transformă școala în talcioc

Orice publicitate comercială în școli, interzisă: Campaniile de promovare transformă școala în talcioc
scris 18 feb 2019

Publicitatea produselor comerciale va fi interzisă în învățământul preuniversitar, atât de stat, cât și privat, conform unui proiect de lege inițiat de parlamentari PSD și ALDE și adoptat luni de Senat. Inițiatorii susțin că firmele desfășoară campanii susținute de marketing în școală, care devine astfel un ”talcioc național”. 

Autorii susțin că, în ultima perioadă, mass-media a transmis un semnal de alarmă cu privire la existența unui vid legislativ care ”a deschis firmelor un vast teritoriu unde să-și promoveze produsele, fie prin campanii «educative», fie prin vânzare directă, în școli”. Potrivit inițiatorilor proiectului, școlile din România au devenit un teritoriu mult râvnit de firmele producătoare de bunuri comerciale, copii devenind cel mai important public-țintă pentru producători.

Urmărește-ne și pe Google News

”Astfel, când un produs poate fi folosit de copii, toate armele marketingului, ale firmelor, sunt îndreptate către aceștia. In școli, copii reușesc cel mai repede să-i convingă pe părinți, să le cumpere produsul respectiv. De asemenea, copiii, pe cât de repede sunt atrași de un produs, pe atât de repede se plictisesc de acesta, astfel că marketingul știe că dacă reușește să-i cucerească, dorința de a avea acest produs nu-i ține mult. De aici izvorăște și dorința firmelor de a-i avea clienți”, arată inițiatorii.

Guvernul schimbă legislația pentru a putea finanța mai multe tipuri de filme. Coproducții cu Butler, Seagal și Cage au primit bani. Pro TV nu a convins autoritățile să-i dea 1 milion de euro pentru Las Fierbinți CITEȘTE ȘI Guvernul schimbă legislația pentru a putea finanța mai multe tipuri de filme. Coproducții cu Butler, Seagal și Cage au primit bani. Pro TV nu a convins autoritățile să-i dea 1 milion de euro pentru Las Fierbinți

”Putem spune că există un anumit tip de campanie în școli, ale (sic! - n.red) firmelor producătoare de bunuri care la prima vedere ar avea numai rolul de informare. Contrar aparențelor, asemenea inițiative au avut o latură principală - educația, dar și una secundară - promovarea, mai mult sau mai puțin subtilă, de produse, transformând școala într-un talcioc național”, mai susțin parlamentarii Puterii.

Prin urmare, ei propun în proiect interzicerea publicității comerciale atât în școlile de stat, cât și în cele private, dar și în creșe sau cămine pentru elevi, respectiv în unități de învățământ similare.

Senatorii din comisii au adăugat însă și publicitatea pentru ”servicii” la această interdicție. 

Orice publicitate comercială în școli, interzisă: Campaniile de promovare transformă școala în talcioc

Nerespectarea acestei interdicții va fi sancționată, de reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.000 lei, mai prevede proiectul.

FOTO Compania Națională de Investiții a schimbat arhitectura noului stadion Steaua. Cum arată stadioanele Rapid și Arcul de Triumf. Promisiunile lui Gică Popescu CITEȘTE ȘI FOTO Compania Națională de Investiții a schimbat arhitectura noului stadion Steaua. Cum arată stadioanele Rapid și Arcul de Triumf. Promisiunile lui Gică Popescu

Guvernul a susținut inițiativa legislativă, deși a considerat că argumentele inițiatorilor nu sunt suficient de convingătoare.

Proiectul va fi transmis acum spre dezbatere și adoptare Camerei Deputaților, care este for decizional al Parlamentului în domeniu.

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
scoli
campanie
produs
comercial
elevi
talcioc
proiect
lege
psd
alde
parlament