Companiile din Business Process Outsourcing și Shared Service Center au politici diferite de atragere a talentelor în funcție de limba străină pe care o cunosc.
Una din zece companii aplică o politică diferențiată de acordare a acestui tip de beneficiu în funcție de orașul în care angajații își derulează activitatea, arată un studiu Mercer Marsh Benefits.
Studiul a indicat existența a 3 tipuri diferite de compensații pentru vorbitorii de limbi străine: aproape jumătate dintre companiile chestionate oferă o sumă fixă în plus față de salariul de bază, un sfert dintre acestea acordă o sumă fixă pe care o includ în salariul de bază în timp ce restul oferă beneficiul sub forma de procentaj din salariul de bază.
Cunoașterea limbii franceze este recompensată de peste 70% dintre companiile care au participat la studiu. În ordine, în funcție de procentajul companiilor care acordă bonus pentru cunoașterea lor, limbile străine cele mai căutate sunt: Germană (64%), Spaniolă (52%), Italiană (50%), Poloneză și Rusă (48%), Cehă (40%).
Din perspectiva bonusurilor încasate de angajații din București, un cunoscător al limbii daneze poate obține minimum 2.000 de lei în plus la salariu, iar un vorbitor de olandeză sau de suedeză, minimum 1.600 de lei, în timp ce pentru un cunoscător de cehă sau de poloneză, bonsurile acordate suplimentar pot începe de la 1.500 de lei. Toate valorile menționate sunt în sume brute.
Studiul a vizat peste 30 de organizații din BPO (Business Process Outsourcing) și Shared Service Center (SSC) din România.