Gigantul american este acuzat că nu face suficient pentru a descuraja cumpărarea și vânzarea falselor recenzii de produs prin intermediul grupurilor de discuții găzduite de cea mai mare rețea socială.
Asociația britanică de consumatori Which?, care testează o gamă largă de produse de pe piață, revine cu un studiu în care demonstrează că Facebook nu ia în serios comercializarea recenziilor false, folosite de unii vânzători de pe platformele online pentru a-și promova în mod vicios produsele.
În luna iunie, aceeași organizație publica un studiu în care arăta câtă amploare a luat acest fenomen pe Facebook și eBay, unde vânzătorii ofereau bani sau produse celor dispuși să scrie recenzii false.
Între timp, Which? revine cu un al doilea studiu care arată că, dacă eBay a reușit să descurajeze într-o mare măsură comercializarea recenziilor false, pe Facebook fenomenul chiar a luat amploare în luna iulie.

Britanicii vorbesc despre zeci de grupuri de Facebook unde se vând și se cumpără review-uri false la o scară imensă.
Peste 55.000 de postări au fost descoperite doar în luna iulie pe această temă. Numărul real ar putea fi mult mai mare, deoarece numărătoarea este influențată de faptul că Facebook limitează contorizarea numărului de posturi ale unui grup la 10.000.
În același timp, și numărul membrilor acestor grupuri a crescut semnificativ în ultima lună. Which? speculează că amplificarea fenomenului pe Facebook vine chiar ca urmare a faptului că eBay l-a combătut destul de eficient, forțându-i pe cei care se ocupă cu așa ceva să se mute pe Facebook.
De cealaltă parte, Facebook spune că a eliminat deja 90% din grupurile descoperite de Which? la primul studiu și că este în curs de a înfrânge și ultimele redute. Însă, o simplă căutare în cadrul rețelei pare să-i contrazică pe cei de la Facebook.