Creatorii de conținut pentru Facebook și Instagram vor avea la dispoziție mai multe căi prin care să câștige bani pe cele două platforme deținute de Meta.
Mark Zuckerberg a anunțat noi instrumente de monetizare dedicate creatorilor de conținut pentru Instagram și Facebook, simultan cu extinderea disponibilității pentru unele dintre soluțiile mai vechi, ce puteau fi folosite doar de un mic număr de oameni.
Dintre toate, se remarcă Creator Marketplace, care va fi o secțiune specială în Instagram, unde creatorii pot fi descoperiți și contactați de brandurile interesate de serviciile acestora.
CITEȘTE ȘI FOTO Meta testează un mare număr de căști de VRNoua secțiune va lua forma unui „director de creatori”, unde aceștia pot completa informații despre modul în care sunt dispuși să lucreze cu brandurile, inclusiv despre plată.
Brandurile interesate vor putea contacta creatorii prin funcția de comunicare din Instagram, care, din acest moment, va avea o secțiune specială pentru mesajele pe care creatorii le schimbă cu brandurile.
Noul Creator Marketplace este inspirat și funcționează la fel ca instrumentul similar oferit de TikTok. Practic, Meta vrea să concureze cu TikTok folosind o idee copiată de la platforma socială chinezească.
Printre celelalte noutăți anunțate de Meta se numără un abonament prin care creatorii pot vinde acces la grupurile exclusive de discuții de pe Facebook, extinderea programului Reels Play Bonus pentru Facebook, care, însă, nu este nici acum disponibil în afara SUA și extinderea programului de testare a NFT-urilor pe Instagram.
Cu aceeași ocazie, Zuckerberg a spus că este extinsă perioada de grație, în care Meta nu va opri comision din veniturile generate de creatori. Inițial se anunțase că acest lucru se va întâmpla până în 2023, însă, acum termenul a fost extins până în 2024.