Creatorii de conținut de pe Instagram vor avea la dispoziție mai multe instrumente oficiale prin care pot câștiga banii, pe cont propriu sau promovând serviciile și produsele brandurilor.
Mark Zuckerberg în persoană a ținut să anunțe o serie de instrumente pe care Instagram le va lansa în viitor și care care vor putea fi folosite de creatorii de conținut pentru a-și crește veniturile.
Prima pe lista este o așa-zisă piață organizată de Instagram, în care își vor da întâlnire creatorii și brandurile. Aici, brandurile vor găsi și vor putea alege creatorii potriviți pentru răspândirea și promovarea mesajelor de marketing ori a produselor vândute.
Creatorii și brandurile făceau și până acum acest lucru, însă, legătura dintre cele două părți va putea fi în acest caz intermediată și controlată de Instagram.
Funcționalitate și momentul în care este anunțată această facilitate pare să indice faptul că Facebook o vede ca pe o contramăsură la schimbările aduse de Apple, care vor îngreuna colectarea datelor și targetarea utilizatorilor de iPhone și iPad.
O altă noutate este “creator shop”, o funcție care le va permite creatorilor de conținut să vândă produse direct din pagina proprie de profil.
În fine, “affiliate marketplace” este un instrument clasic de marketing afiliat, prin care creatorii vor putea câștiga un procent din produsele pe care le promovează.
Șeful Facebook a omis să spună și când vor fi implementate noile funcții de monetizare ale Instagram.