Guru-ul publicității Martin Sorrell a pus la îndoială perspectivele noii platforme de socializare Truth Social a lui Donald Trump, proaspăt listată la bursă, spunând că în prezent ar fi ”de neînțeles” ca clienții să dorească să cumpere reclame pe site, transmite CNBC.
Omul de afaceri britanic a declarat pentru CNBC că platforma de socializare a fostului președinte american încă nu își dovedește viabilitatea financiară pe o piață de publicitate deja provocatoare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Este un pic de neînțeles. Care sunt veniturile acolo?” a spus Sorrell, fondatorul și președintele executiv al companiei de marketing digital S4 Capital, când a fost întrebat dacă clienții ar putea cumpăra publicitate.
Trump Media & Technology Group (TMTG), compania din spatele Truth Social, a devenit publică marți, după fuziunea cu compania Digital World Acquisition, într-o afacere cunoscută sub numele de achiziție cu scop special (SPAC).
Acțiunile au crescut cu peste 50% în timpul unei prime zile volatile de tranzacționare, înainte de a încheia sesiunea în creștere cu 16%, oferind companiei o capitalizare de piață de aproximativ 7,85 miliarde de dolari, potrivit Associated Press.
Listarea i-a adus în buzunar candidatului republican la președinție o avere pe hârtie de peste 4 miliarde de dolari pentru participația sa de 58% din companie, într-un moment în care se confruntă cu provocări legale tot mai mari.
El era în criză pentru o garanție de 454 de milioane de dolari într-un caz de fraudă civilă, dar aceasta a fost redusă la 175 de milioane de dolari luni, în urma unui recurs.
Creșterea acțiunilor a avut loc chiar dacă compania s-a chinuit să demonstreze o cale către profitabilitate.
CITEȘTE ȘI Mașini electrice în Europa: Dacia Spring a ieșit din Top 10, chinezii au urcat la 20% din piață. Mașinile diesel - la minim istoric, înlocuite de mașini electrice sau hibrid”Sfidează într-un fel realitatea, cel puțin la început”, a spus Sorrell, care este, de asemenea, fondatorul și fostul CEO al agenției de publicitate WPP.
Un purtător de cuvânt al TMTG a respins ferm afirmațiile conform cărora creșterea prețului acțiunilor a sfidat logica, atunci când a fost contactată de CNBC.
Truth Social a pierdut 10,6 milioane de dolari în primele nouă luni ale anului 2023, cu venituri de 3,4 milioane de dolari.
Potrivit Semafor, compania a pierdut cel puțin 57 de milioane de dolari de la înființarea sa în 2021, când a fost creată de Trump, sfidând excluderea sa de pe Twitter în urma atacului din 6 ianuarie de la Capitoliu.