Autoritatea de reglementare antitrust din Italia a anunțat miercuri că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online a țării.
Google este suspectat că a folosit cantitatea enormă de date pe care a colectat-o prin propriile sale aplicații pentru a-i opri pe operatorii rivali să concureze în mod eficient, iar ancheta ar urma să fie finalizată până în noiembrie 2021, a informat Autoritatea de concurență din Italia (AGCM). Instituția precizează că vânzările de publicitate online sunt a doua cea mai importantă sursă de venituri din sectorul media, iar reducerea concurenței pe piață i-ar putea lipsi de resurse pe editori și pe cei implicați în site-urile de știri, scrie Agerpres.
Investigația vine în urma unei plângeri formulate anul trecut de grupul italian de lobby IAB, din domeniul publicității digitale, și se adaugă verificărilor activității Google de către autoritățile de reglementare din întreaga lume.
Marți, echipe mixte de la AGCM și Poliția italiană au efectuat percheziții la unele sedii ale Google.