Vânzările de smartphone-uri și-au continuat creșterea redusă în trimestrul al treilea, înregistrând un plus de 1,4% față de anul anterior.
În Q3 2018, conform Gartner, au fost vândute 389 milioane de unități, cu 5,5 milioane mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea se datorează în primul rând producătorilor chinezi, în frunte cu Huawei și Xiaomi.
Dacă cei doi nu ar fi fost luați în calcul (nici în 2018, nici în 2017), piața ar fi scăzut cu 5,2% în acest trimestru.
Creșterea producătorilor chinezi s-a obținut, în mare parte, pe seama Samsung, care suferă cel mai mare declin de la an la an de până acum. Samsung și-a pierdut în Q3 2018 nu mai puțin de 22,3% din cota de piață deținută cu un an în urmă.
CITEȘTE ȘI Valoarea Microsoft aproape că s-a triplat de când este condusă de Satya NadellaSamsung rămâne pe primul loc în topul producătorilor de smartphone-uri, cu o cotă de piață de 18,9 procente. Însă, vânzările flagship-urilor lansate anul acesta au scăzut cu 14% în Q3, iar gama de mijloc este supusă unei mari presiuni din parte producătorilor chinezi, care vând aceeași tehnologie la un preț mai bun.
Cu 13,4% cotă de piață, Huawei ocupă în continuare al doilea loc, urmat de Apple cu 11,8%. Apple a crescut în Q3 2018 cu 0,7% față de anul trecut.
Tot mai multe informații neoficiale converg către ideea că Apple are probleme cu iPhone-urile lansate anul acesta și că ar fi fost nevoită să reducă producția deja în două rânduri, ceea ce a generat pierderi și concedieri pentru furnizorii săi de componente.
Cererea în viitorul apropiat va fi generată de smartphone-urile pliabile și, mai ales, suportul 5G. Gartner se așteaptă ca până în 2020 să fie vândute 65 de milioane de smartphone-uri cu 5G.