În locul unui aflux de utilizatorii dornici să accese platforma audio, care părea să fie noua vedetă a nișei de socializare la începutul anului, Clubhouse a văzut doar o creștere mică de când nu mai limitează înscrierile.
După mai bine de jumătate de an în care accesul putea fi posibil doar în urma primirii unei invitații, Clubhouse și-a deschis larg porțile, din 21 iulie, permițând oricui să-și creeze cont și să folosească aplicația.
Cine a crezut că sistemul de invitații este cel care stă în calea creșterii Clubhouse și că, odată renunțat la acesta, numărul de utilizatori ai platformei va exploda, se pare că s-a înșelat grav.
CITEȘTE ȘI VIDEO Huawei lansează seria P50, primele flagship-uri cu HarmonyOSConform numărătorii făcute de SensorTower, în primele 5 zile de când s-a renunțat la accesul doar pe bază de invitații, Clubhouse a numărat 484.000 de instalări la nivel global.
Comparativ cu cele 5 zile anterioare, când accesul se făcea doar pe bază de invitație, numărul de instalări al aplicației a crescut doar cu 17%. Cea mai mare parte noilor utilizatori sunt din Statele Unite.
În prima zi de acces liber, Clubhouse a reușit să ajungă doar pe locul 10 în App Store, fiind depășită și de aplicații mai puțin apreciate, precum Google Duo. Pe Android, unde Clubhouse este disponibil de mai puțin timp, aplicația s-a oprit în top 20.
În loc să fie un vector de creștere controlată, cum sperau fondatorii, prin renunțarea la sistemul de invitații, care crea sentimentul de exclusivitate, se pare s-a pierdut și mare parte din “hype-ul” de care beneficia Clubhouse.
Platforma socială audio se confruntă și cu alte probleme. Recent, pe darknet, au fost scoase la vânzare 3,8 miliarde de numere de telefon ale utilizatorilor aplicației și ale persoanelor din agendele telefonice ale acestora.