Platformele care revând exclusiv servicii poștale trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor informații clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poștal se realizează de către unul sau mai mulți furnizori de servicii poștale și să indice cel puțin furnizorul de servicii poștale care va colecta trimiterea de la expeditor, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
„În condițiile unei piețe a serviciilor poștale în continuă expansiune, utilizatorii pot compara și alege dintre ofertele furnizorilor prin intermediul platformelor digitale care revând astfel de servicii. Pentru a putea oferi acces la servicii poștale prin intermediul platformei lor, revânzătorii trebuie să încheie contracte cu furnizorii de servicii poștale, având în vedere că aceștia sunt cei care realizează efectiv colectarea, transportul și livrarea trimiterii poștale. Prin introducerea în aplicația online a datelor unui colet și a destinației acestuia utilizatorii pot avea acces la ofertele furnizorilor de servicii poștale care corespund cerințelor lor. Platformele care revând exclusiv servicii poștale trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor, într-un loc ușor vizibil, informații clare cu privire la faptul că prestarea serviciului poștal se realizează de către unul sau mai mulți furnizori de servicii poștale și să indice cel puțin furnizorul de servicii poștale care va colecta trimiterea poștală de la expeditor”, precizează arbitrului pieței locale de telecomunicații.
Potrivit sursei citate, revânzătorii au obligația de a primi și soluționa reclamațiile adresate de utilizatorii care, în urma contractării unor servicii poștale de pe platforma acestora, se consideră prejudiciați prin neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a serviciului poștal (de exemplu, în cazul unui produs deteriorat), transmite Agerpres.
ANCOM atenționează asupra faptului că, deși în procesul de gestionare a unei trimiteri poștale se află cel puțin doi furnizori, respectiv cel care prestează serviciul propriu-zis (furnizorul de servicii poștale) și cel care asigură accesul inițial la acest serviciu (revânzătorul), pentru orice nemulțumire legată de livrarea trimiterii poștale, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, platformei digitale care revinde serviciul.
Astfel, revânzătorul nu poate transfera răspunderea către furnizorul de servicii poștale.
„Totodată, furnizorul de servicii poștale care a predat sau care a încercat realizarea predării trimiterii poștale este obligat să transmită reclamațiile primite de la utilizatori, spre soluționare, furnizorului care a revândut serviciul poștal (revânzătorul). Utilizatorii care au o nemulțumire în legătură cu prestarea serviciilor poștale oferite de către revânzătorii de astfel de servicii trebuie să se adreseze în primul rând platformei digitale care revinde serviciul. În cazul în care revânzătorul nu a rezolvat problema sesizată, utilizatorii se pot adresa și ANCOM (…)”, se arată în comunicat.
În contextul în care, la momentul contractării unui serviciu poștal de pe o platformă online, între expeditor și deținătorul platformei se încheie un contract la distanță, pentru probleme ce țin de condițiile de încheiere a unui astfel de document, utilizatorii care au calitatea de persoane fizice se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), notează reglementatorul telecom.