După ce anul 2020 a adus un ușor declin al numerelor de telefon portate de clienții operatorilor telecom, 2021 se remarcă prin depășirea pragului de un milion de numere fixe și mobile mutate dintr-o rețea în alta, relevă date analizate de Profit.ro. Astfel, numărul de clienți care s-au mutat în altă rețea a urcat anul trecut cu 17%, la 1,106 milioane, de la 945.186 în 2020 și 958.821 în 2019.
La telefonia mobilă, 1.050.900 de numere au fost portate în altă rețea, cu 20,3% mai mult comparativ cu 2020.
La fel ca în 2020, campionul portărilor a fost operatorul RCS&RDS, controlat indirect de omul de afaceri Zoltan Teszari, care a reușit să atragă anul trecut, din alte rețele de telefonie mobilă, 561.953 clienți, respectiv 53,5% (43,2% în 2020 și 39,2% în 2019) din totalul acestora. Cifra portărilor este în urcare față de 2020 cu 48,8% (11,8% în 2020), când operatorul a convins prin ofertă 377.536 de utilizatori.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În urcare față de 2020, pe locul doi s-a plasat Orange România, liderul pieței de telefonie mobilă după numărul de clienți și cifra de afaceri, cu 152.939 utilizatori, de la 141.795 de utilizatori în 2020 și 152.274 în 2019, rezultat care a permis devansarea Telekom Communications România (fost Romtelecom), operator care a fost subiectul preluării controlului pachetului majoritar de acțiuni de către grupul francez Orange de la grupul elen OTE.
Pe locul trei s-a menținut Vodafone România, al doilea jucător de telefonie mobilă în România, care a reușit să atragă din alte rețele 148.017 clienți, față de 133.158 în 2020 și 137.385 în 2019.
Cu 106.272 clienți din portare, Telekom România Mobile Communications (fost Cosmote România) a ocupat locul 4, în urcare o poziție față de 2020, când a convins 95.375 de persoane.
Ultima poziție revine Telekom România Communications (fost Romtelecom), operator în cazul căruia transferul de numere s-a concretizat cu 81.695 de utilizatori, de la 95.375 în 2020 și 97.086 în 2019.
CITEȘTE ȘI FLOWX.AI, platformă lansată de români, deschide un birou la Paris pentru a se dezvolta în Europa, după ce a atras 8,5 milioane de dolariÎn total, portabilitatea pe segmentul de telefonie mobilă a adus celor doi operatori Telekom 187.967 de clienți în 2021, în scădere față de anul precedent, când intrările din alte rețele au însumat 237.170 de clienți în 2020 pe segmentul de telefonie mobilă. Totuși, cifra plasează cei doi operatori pe locul doi în clasament, la fel ca în 2020 și 2019, după RCS&RDS.
Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a scăzut cu 23,4% în 2021, la 54.871, de la 71.667 în 2020 și 63.738 în 2019.
Și pe acest segment de piață lider a fost RCS&RDS, la fel ca în ultimii doi ani, cu 30.117 clienți atrași, de la 34.014 în 2020 și 34.527 în 2019.
Vodafone România și-a sporit portofoliul cu 6.078 clienți, comparativ cu 13.848 clienți în 2020, rezultat care a plasat operatorul de telefonie mobilă pe locul doi (comparativ cu poziția a treia în 2020) la numărul de clienți portați pe segmentul de telefonie fixă.
CITEȘTE ȘI Orange Money, o nouă capitalizareCu 4.936 clienți din portare, GTS Telecom ocupă locul trei, în urcare două poziții față de 2020, când a atras 3.193 utilizatori.
Telekom România Communications (fost Romtelecom) ocupă locul cinci, cu doar 213 de clienți intrați în portofoliu prin portare, de la 4.701 în 2020, urmat de Media Sat - 191 (173 în 2020).
CITEȘTE ȘI Nou record pentru aplicații - sunt folosite aproape cinci ore pe zi. Cea mai descărcată aplicație la nivel globalPe ambele segmente de piață, RCS&RDS conduce cu 592.070 clienți (411.550 în 2020 și 372.311 în 2019), urmat de Telekom - 188.180 utilizatori (241.871 în 2020 și 250.164 în 2019), Orange - 157.526 clienți (139.481 în 2020 și 180.482 în 2019) și Vodafone - 154.095 utilizatori (145.950 în 2020 și 152.958 în 2019).
Datele prezentate vizează doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, nu și pe cele referitoare la clienții pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor. Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.