International Advertising Association România a organizat vineri prima reuniune a industriei de publicitate și a industriei jocurilor de noroc, cu participarea de experți din zona psihologică și sociologică, inclusiv experți internaționali.
Concluzia generală a reuniunii a fost aceea că este nevoie de responsabilitate în publicitatea la jocuri de noroc, responsabilitate care cade însă în sarcina tuturor actorilor.
Din punct de vedere al politicilor publice, este în responsabilitatea decidenților de a analiza cele mai bune variante de legiferare, care însă să nu ducă la închiderea unor segmente întregi economice, în domeniul publicității și al sportului. Pe de altă parte, participanții au subliniat nevoia de utilizare responsabilă de către ONJN a resurselor financiare foarte mari, până la 20 de milioane de euro pe an, pe care instituția le va avea la dispoziție începând cu anul viitor pentru programe de joc responsabil.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și industria de publicitate trebuie să își asume responsabilitatea agregării de date de consum de publicitate în zona jocurilor de noroc, de implementare a unor soluții de protecție a categoriilor vulnerabile ale audienței în digital, și de acordare de spații publicitare pentru campanii de educație și informare pentru prevenția dependenței.
Nu în ultimul rând, din punct de vedere al industriei jocurilor de noroc, este nevoie de o susținere mult mai mare a protecției jucătorilor, în special a celor vulnerabili, și de implementare a unor măsuri de autoreglementare în acest sens.
„Exemplele europene de bună practică sunt multe și trebuie să ne uităm la ele și să le utilizăm. Ne dorim cu toții o reglementare și o cale de mijloc, pentru că interzicerea publicității nu este o soluție realistă. Așa cum s-a spus azi, excesele se temperează prin educație și trebuie să alocăm resurse financiare pentru educarea audienței, în special în TV și digital. În același timp, este nevoie ca industria jocurilor de noroc să accelereze concurența pentru programe de joc responsabil, nu doar pentru cote de piață. În concluzie, există soluții pentru protecția populației vulnerabile, iar între acestea nu este interzicerea publicității, ci reglementarea adecvată a acesteia”, a zis Victor Dobre, Director executiv IAA.
Conform datelor din Media Fact Book elaborat de Initiative media, în 2022, sectorul jocurilor de noroc s-a aflat pe locul 8 în top 10 sectoare care investesc în publicitate, cu un mix media care se modifică în defavoarea TV. Din datele de audiență, populația adolescentă și tinerii până în 24 de ani sunt prea puțin afectați de publicitatea la TV, întrucât nu sunt un public pentru această medie, dar au o expunere mare în zona de publicitate outdoor și digitală. Deși jocurile de noroc sunt un cheltuitor important în media digitală, în creștere în ultimi ani, această creștere arată semne de încetinire
IAA România este cea mai mare și mai reprezentativă asociație profesională a industriei de marketing, comunicare și media, un parteneriat strategic unic reprezentând interesele a peste 110 companii active în industrie: clienți de publicitate, agenții de publicitate și media și instituții media. Obiectivul IAA este de a transforma România într-un hub creativ global, devenind astfel busola industriei de marketing și comunicare. IAA România este afiliată la IAA Global cu sediul central în New York și filiale în peste 56 de țări. Pentru munca sa la cele mai înalte standarde de excelență, IAA România a primit de trei ori premiul global IAA Inspire – pentru cel mai activ și creativ afiliat din lume.