Societate din portofoliul Transilvania Investments, Șantierul Naval Orșova a afișat pierderi în ultimele trimestre în pofida faptului că a avut afaceri în creștere, aduse de contractele semnate pentru livrări în nordul Europei. O nouă înțelegere este încheiată acum cu Rensen-Driessen Shipbuilding, compania care a mai contractat comenzi și în trecut.
Șantierul Naval Orșova (SNO) a semnat un contract în valoare de 3,02 milioane lei pentru livrarea, până la 31 ianuarie 2024, a unei nave fluviale pentru compania Rensen-Driessen Shipbuilding din Olanda, client constant în ultimii ani.
Firma românească urmează să încaseze un avans din valoarea contractului, pe baza de scrisoare de garanție bancară de restituire a avansului, iar restul de plată va fi după sosirea navei la locul de predare.
CITEȘTE ȘI Profit.ro Piața de Capital.forum. Laurențiu Mihăilescu, ING Bank: Vedem un interes extraordinar de la investitorii străini. Nu a mai fost un an în care MFP să vândă cu atâta ușurință titluri de statPentru primul trimestru, Șantierul Naval Orșova a raportat o majorare de 10 ori a veniturilor totale operaționale, la 24,03 milioane lei, de la 2,46 milioane lei în perioada similară a anului trecut. Vânzările sunt echivalentul a 41,21% din vânzările de 58,31 milioane lei, realizate pe întreg anul 2022 și sunt realizate în contextul unor contracte semnate cu compani de profil din Olanda și Germania, dar și al unor comenzi din piața locală.
În același interval, totuși, cheltuielile totale operaționale s-au ridicat la 24,58 milioane lei, ceea ce a fcut ca societatea să fie pe pierdere, cu un rezultat negativ de aproxuimativ 558.000 de lei. Acesta este, însă, ameliorat, comparativ cu pierdrea de 1,69 milioane lei de la T1 2022. Pe întreg anul trecut, Șantierul Naval Orșova a afișat un rezultat negativ de 5,15 milioane lei.
La data de 31 martie, activele totale ale companiei erau de 106,67 milioane lei, cu 0,71% mai mari decât de cele de 105,92 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În aceeași perioadă, datoriile totale au urcat cu 4,51%, la 29,19 milioane lei, de la 27,93 milioane lei.
Șantierul Naval Orșova – companie controlată de fonduri alternative de investiții (cea mai mare deținere, marginal sub 50%, o are Transilvania Investments Alliance (TRANSI) – este listată la cota Bursei de Valori București, unde, la ultimul preț de închidere, de 4,5600 lei/acțiune, are o capitalizare de piață de 52,09 milioane lei (10,53 milioane euro).