Călin Rangu, ASF: Se constată o maturizare accelerată a brokerilor, care se transformă din vânzători de polițe în consultanți. Unele riscuri pot fi insurmontabile financiar

Călin Rangu, ASF: Se constată o maturizare accelerată a brokerilor, care se transformă din vânzători de polițe în consultanți. Unele riscuri pot fi insurmontabile financiar
scris 24 mai 2019

ASF desfășoară continuu analize tematice privind implementarea noii directive IDD, de la proceduri de proiectare a produselor până la cele de soluționare a daunelor, de la etapa de ofertare prin analizarea nevoilor clienților, până la încheierea contractului și prevederile acestuia.

Prezent la evenimentul „Colocviile Pieței Financiare”, Călin Rangu, Director Direcția Supraveghere și Control Intermediari, Conduită și Scheme de Garantare, a amintit că noua directivă de distribuție în asigurări (IDD) este aplicată de 6 luni.

Urmărește-ne și pe Google News
Leonardo Badea, ASF: Piața asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potențial de creștere CITEȘTE ȘI Leonardo Badea, ASF: Piața asigurărilor voluntare este o zonă cu mare potențial de creștere

„Se constată o maturizare accelerată a brokerilor, care se transformă din vânzători de polițe în consultanți în asigurarea bunăstării personale, împotriva riscurilor care îți pot produce prejudicii financiare, riscuri posibil a fi asigurate. Unele riscuri pot fi posibil insurmontabile financiar, cum ar fi răspunderile civile pentru vătămări corporale, accidente, cutremure etc.

Pentru prima dată și asigurătorii sunt definiți ca distribuitori cu obligația de a pune clientul în centrul activității. Pentru prima dată trebuie sa aibă standarde clare referitoare la produse, acestea să fie testate, sa fie construite plecând de la interesul clienților, să elimine conflictele de interese generate de remunerare, să aibă procese clare, transparente, cu puncte de control, parte a unui sistem de guvernanță profesionist.

Este un proces complex, un dialog permanent de analiză și modificare de procese și proceduri. Ne bucurăm să vedem receptivitate în majoritatea cazurilor. Mentalitățile, modurile de lucru se schimbă greu, necesită timp, dar este un drum cu o singură direcție, ritmul este alert, deoarece clienții trebuie să recâștige cât mai curând încrederea în sistemul de asigurări", a declarat Călin Rangu.

Scopul directivei IDD este eliminarea activităților care sunt în detrimentul clienților, de a le susține drepturile legitime și a dezvolta piața de asigurări într-un mediu corect pentru toți actorii implicați.

"Pentru prima dată personalul de distribuție al societăților de asigurare trebuie să respecte standarde de competență profesională, să se îngrijească ca produsele vândute prin bănci sau intermediari auxiliari să fie prezentate corect și onest, cum sunt vânzările de produse de asigurare atașate altor bunuri sau servicii, ca telefoane mobile, călătorii, mașini, etc.

Buna conduită a asigurătorilor va fi elementul cheie al succesului implementării noului cadru legal, devenind la fel de importantă ca abordarea prudențialității financiare, care cere să fii solvabil financiar, să ai capital necesar. Nu e suficient să fi stabil financiar dacă nu respecți drepturile clienților. Tratarea necorespunzătoare a clienților va avea implicații inclusiv pe stabilitate pe termen mediu si lung’’, a mai spus oficialul ASF.

viewscnt
Afla mai multe despre
călin rangu
as