Tarom a inițiat procedura de atribuire prin licitație deschisă a contractului de asigurare a celor 22 de aeronave ale transportatorului, cel mai mare cont aviatic local, asigurat în prezent de Omniasig VIG.
Actuala poliță expiră la 30 noiembrie.
Cu o durată de un an, până la 30 noiembrie 2017, contractul de asigurare va fi atribuit după criteriul cel mai scăzut preț.
Ofertele vor fi deschise la finele acestei luni.
Licitația urmărește cumpărarea de servicii de asigurare CASCO pentru aeronave civile și piese de schimb (inclusiv asigurare de reducere a franșizei CASCO deductibile la aeronave și motoare de schimb), asigurare de răspundere față de pasageri, bagaje, marfă, poștă și terți.
Actualul asigurător al flotei Tarom a câștigat în luna august 2015 licitația organizată de operatorul aerian. Omniasig a încasat, pentru cele 12 luni de contract, suma de aproximativ 1,7 milioane de dolari. Polița, care a expirat la 30 august 2016, a fost prelungită până la 30 noiembrie la solicitarea Tarom, care a plătit între 300.000 și 500.000 de dolari, potrivit datelor estimate pentru Profit.ro de surse din piața asigurărilor.
Omniasig, controlată de grupul financiar austriac Vienna Insurance Group (VIG), a mai asigurat flota Tarom în perioada 2004 – 2005.
Cel mai mare cont din domeniul asigurărilor de aviație a fost gestionat de Astra Asigurări în perioada 2007 – 2014, iar un an mai târziu de Gothaer Romania, care a încasat 6,9 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI Dosarul Murfatlar: Euroavipo ar fi înregistrat de la furnizori artificiali facturi în avans de 400 milioane de euro, sumă comparabilă cu ratele de capital pe care România le-a plătit FMI în 2012-2015Tarom a stabilit că suma asigurată totală pentru aeronave, bagaje, mărfuri, poștă și vătămări corporale se ridică la 750 milioane de dolari pe eveniment.
Transportatorul are în utilizare 22 aeronave, din care un Airbus 310-325, patru Airbus 318-111, patru Boeing 737-300, patru Boeing 737-700, șapte aeronave ATR 42-500 și două aeronave ATR 72-500.
Valoarea despăgubirilor plătite de asigurători în perioada 2005 - 2014 pentru daune înregistrate de aeronavele Tarom au însumat 14,1 milioane de dolari, din care 10 milioane de dolari pentru înlocuirea aeronavei care a lovit un autovehicul aflat pe pistă în timpul rulării pentru decolare.
Accidentul a avut loc la finele anului 2007 pe Aeroportul Otopeni.
Omniasig este al doilea jucător pe piața asigurărilor după nivelul primelor de asigurare subscrise în 2015.
Operatorul aerian național Tarom a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 1,14 miliarde de lei, în scădere ușoară față de 2014.
Pierderile companiei au urcat cu 75,1%, la 27,42 milioane de lei.
Acționarii Tarom sunt Ministerul Transporturilor - 97,17%, Compania Națională Aeroporturi București - 1,48%, Regia Autonomă Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) - 1,26% și SIF Muntenia - 0,09%, conform datelor disponibile pe pagina web a operatorului.