Abbott Laboratories crește producția de kituri de testare pentru coronavirus, inclusiv a unui un nou tip de test care ar putea permite testarea în masă pentru Covid-19, în condițiile în care președintele Donald Trump încearcă să redeschidă părți din economia SUA încă de luna viitoare, relatează CNBC.
Compania este pe cale să expedieze în această lună 4 milioane din noile sale teste pentru anticorpi, care indică dacă o persoană a avut Covid-19 în trecut și a fost fie asimptomatică, fie recuperată, a declarat CEO-ul Abbott, Robert Ford, în cadrul unei conferințe cu investitorii organizată joi pentru prezentarea rezultatelor financiarre, scrie News.ro.
Compania intenționează să ajungă la 20 de milioane de teste expediate pe lună, începând cu luna iunie, a spus Ford, adăugând că este necesar să se producă mai multe teste.
"Este clar că cererea de testare este mare, nu va dispărea", a spus acesta investitorilor.
Acțiunile Abbott au crescut joi aproape 4%, după ce profitul și veniturile din primul trimestru au confirmat așteptările Wall Street.
Compania și-a suspendat totuși previziunile financiare pentru 2020, invocând incertitudinile din jurul epidemiei de coronavirus, care a infectat peste 2 milioane de oameni în întreaga lume și a ucis cel puțin 139.419, potrivit datelor publicate joi de Universitatea Johns Hopkins.
Cererea pentru alte teste de diagnosticare ale Abbot a scăzut în primul trimestru, deoarece majoritatea americanilor au rămas acasă pentru a încetini răspândirea virusului.
Compania producătoare de echipamente medicale cu sediul în Chicago a fost considerată esențială pentru reluarea activităților economice în Statele Unite.
Abbott a lansat trei teste pentru coronavirus în Statele Unite, inclusiv un test rapid care produce rezultate în cel puțin cinci minute și un test lansat recent care arată dacă o persoană are anticorpi împotriva virusului. Ford a spus investitorilor că Abbot își vinde noul test de anticorpi la același preț ca cel al testelor de gripă.
Compania colaborează cu CVS Health ca testele sale să poată fi utilizate și în afara spitalelor, în locuri precum clinici de îngrijire de urgență și case de bătrâni, a spus Ford.
Ford a spus că Abbott vede kiturile sale de testare a coronavirusului ca ”elemente suplimentare” de securitate, deoarece companiile din Statele Unite caută să-și readucă angajații la muncă.
”Știm că vom lucra un pic diferit decât am lucrat în trecut. Cred că vom vedea oameni care poartă măști, cred că vom asista la curățarea mai frecventă a clanțelor și a butoanelor liftului ”, a spus el.
Profitul net al companiei a scăzut la 564 de milioane de dolari în trimestrul încheiat la 31 martie, de la 672 de milioane de dolari sau 38 de cenți pe acțiune, în urmă cu un an.
Vânzările nete au avansat cu 2,5% până la 7,73 miliarde dolari, peste o estimare medie de 7,34 miliarde de dolari a analiștilor.