Traficul petrolierelor și navelor care transportă gaz lichefiat este mai mic decât cel pe care sconta piața după încheierea lucrărilor de extindere în luna iunie, iar producătorii americani din Golful Mexic își creează stocuri în exces.
Petrolul american are gâtuită calea de acces către Oceanul Pacific. Extinderea încheiată acum 2 ani a canalului Panama nu are efectul scontat pentru exporturile de țiței ale SUA, iar producătorii de petrol și gaze din zona Golfului Mexic au activitatea congestionată, spune o analiză a publicației de specialitate oilprice.com.
Entuziasmul existent acum 2-3 ani față de perspectiva scurtării la 15 zile de la 30 de zile a transportului de hidrocarburi către anumite piețe este departe de a fi confirmată de piață. În prezent, traficul zilnic este de în medie de 5 nave de dimensiuni tip Neopanamax, față de 12 astfel de ambarcațiuni, cât se estima inițial. De fapt, autoritatea care operează Canalul Panama are în prezent alocat oficial numai un transport pe zi ale unor asemenea nave care transportă gaz lichefiat, ceea ce a stârnit tensiuni între respectiva instituție și producătorii din industrie. Conform ultimilor, cei care controlează traficul prin Canalul Panama favorizează transportul cargo în detrimentul navelor care au încărcături de gaz lichefiat.
În prezent, traficul este congestionat în zona Canalului Panama, cu multe nave care așteaptă tranzitul. Profit.ro a surprins imaginea de la acest început de week-end, așa cum este furnizată de portalul marinetraffic.com, pentru transportoarele de cargouri și petroliere.
În pofida alocării de numai un transport pe zi, de multe ori autoritatea Canalului Panama permite tranzitul a 2 nave care au încărcat gaz lichefiat, ceea ce permite trecerea din Atlantic spre Pacific a 38,3 miliarde metri cubi de gaz lichefiat. Producătorii americani au livrări în creștere și se estimează că în anul 2021, nici dacă numărul transporturilor va fi majorat la 4 nave pe zi cantitățile nu vor putea fi transportate.