Profitul înainte de impozitare al grupului petrolier ungar MOL a scăzut cu 36% în 2023 până la 1,936 miliarde de dolari, din cauza tensiunilor geopolitice și a unui climat imprevizibil la nivel macro și de industrie, alături de politici fiscale și guvernamentale imprevizibile, a informat compania, care are activități și în România.
MOL a precizat că în 2023 a obținut un rezultat operațional CCS EBITDA de 3,1 miliarde dolari, în scădere cu 34% față de 2022, dar peste ținta anuală de 2,8 miliarde dolari. Pe fondul unor cheltuieli de capital prudente și ponderate și al generării unui flux de numerar solid, fluxul de numerar liber simplificat s-a ridicat la 1.678 de milioane dolari.
"Din cauza unor circumstanțe externe excepționale și dificile, profitul nostru înainte de impozitare a scăzut în 2023. Acest lucru nu este o surpriză, deoarece ne apropiem de sfârșitul unui an de tensiuni geopolitice, macroeconomice și industriale, în care mediul de reglementare și de politică fiscală a continuat să exercite o presiune suplimentară semnificativă asupra noastră. În ciuda acestor provocări, am avut un an puternic și o performanță internă mai bună decât ne așteptam. Acest lucru se datorează eficienței operaționale, efortului de eficientizare a costurilor Grupului MOL și politicilor de investiții prudente, care au reușit să compenseze impactul mediului extern", a declarat președintele director general de la MOL, Zsolt Hernadi.
Pentru anul 2024, MOL estimează că va ajunge la o valoare a profitului înainte de impozitare de aproximativ 1,6 miliarde dolari și un nivel al EBITDA de aproximativ trei miliarde dolari.
Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria. Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie. Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.400 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.