Grupul italian Enel, care anul trecut și-a lansat pe plan local divizia de servicii energetice avansate Enel X și a anunțat că are în plan instalarea a circa 2.500 de puncte de încărcare a mașinilor electrice în toate regiunile României, a înființat două firme noi dedicate aceste activități, Enel X Mobility România SRL și Enel X România SRL.
Inițial, în 2018, din punct de vedere juridic, funcționa câte un departament Enel X în cadrul fiecăruia dintre cei doi furnizori de energie electrică locali ai Enel, respectiv Enel Energie Muntenia și Enel Energie, ambele fiind conduse de către Marius Chiriac, care a mai fost șef al marketingului și al vânzărilor de energie în cadrul grupului Enel în România, dar și director al diviziei de furnizare și trading de energie a Hidroelectrica.
Acum, italienii au hotărât să treacă activitățile legate de mașini electrice pe două firme nou înființate, Enel X Mobility România SRL și Enel X România SRL. Ambele sunt controlate de subsidiarele italiene Enel X International și Enel X și administrate de Marius Chiriac.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Enel X Mobility România SRL, cu capital social inițial de 937.800 lei, are ca obiect principal de activitate "instalarea mașinilor și echipamentelor industriale" și se va ocupa propriu-zis de instalarea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice.
Enel X România SRL, cu capital inițial de 234.450 lei, se ocupă de "activități de servicii anexe pentru transporturi terestre".
În noiembrie anul trecut, Enel anunța că are în plan instalarea a circa 2.500 de puncte de încărcare a mașinilor electrice în toate regiunile României, în perioada 2019-2023, în urma unor investiții totale de 15 până la 20 de milioane de euro. Planul a fost lansat, însă cei de la Enel nu au oferit încă nicio informație despre câte puncte de încărcare au instalat până în prezent și despre cum este derulată în general această nouă activitate.
CITEȘTE ȘI Fostul deputat Cristian Rizea, condamnat definitiv la patru ani și opt luni de închisoareCompania spunea anul trecut că primele puncte de încărcare vor fi instalate în 2019 în București, Timișoara și Constanța. Planul acoperă toate zonele României, astfel încât poziționarea și instalarea infrastructurii de încărcare să fie adaptată creșterii gradului de utilizare a vehiculelor electrice la nivelul gospodăriilor, al instituțiilor, precum și în rândul companiilor, ca urmare a cererii pentru flote. Circa 300 de puncte încărcare urmează să fie instalate în 2019, promitea Enel.
Enel X România afirma că va oferi serviciul de instalare de infrastructură de încărcare către “Partenerii de Reîncărcare”, cum ar fi centre comerciale, supermarketuri, restaurante și hoteluri care doresc să atragă utilizatorii de vehicule electrice. Instalarea și mentenanța infrastructurii de încărcare nu presupune costuri pentru Partenerii de Reîncărcare, în schimbul punerii la dispoziție a locurilor de parcare.
Compania mai spunea că va oferi un serviciu similar și municipalităților care sunt interesate de îmbunătățirea calității aerului, prin încurajarea mobilității electrice. "Enel X România va sprijini autoritățile locale să identifice cele mai bune soluții, iar apoi va instala infrastructura de încărcare și va asigura mentenanța acesteia fără costuri pentru primării, pe locurile de parcare aflate pe domeniul public", declara Enel.
Grupul italian Enel, care deține în România 3 operatori de distribuție a energiei, 2 furnizori de energie și un producător de energie regenerabilă, a înregistrat anul trecut un avans de 1,3% al veniturilor, la nivel global, până la 75,6 miliarde euro, în contextul creșterii vânzărilor de energie verde.