Ministrul Transporturilor din Germania a declarat că proprietarii de automobile nu vor plăti din buzunarul lor conversia motoarelor diesel vechi pentru a deveni mai puțin poluante. Potrivit informațiilor neoficiale, Volkswagen este pregătită să plătească operațiunea de instalare de noi dispozitive pe milioanele de mașini diesel Euro 4 și 5.
După ce ministrul Transporturilor din Germania, Andreas Scheuer, a declarat că în războiul antipoluare nu va permite ca plătitorii de taxe să suporte din buzunarul lor actualizarea motoarelor și montarea de dispozitive antipoluare, primele informații din industrie arată că Volkswagen este gata să plătească factura acestei rechemări de amploare, pentru mașinile care aparțin grupului.
Ministrul german declarase în presa germană că are în vedere ca producătorii de mașini să găsească o soluție pentru a recâștiga încrederea consumatorilor, astfel încât plătitorii de taxe să nu suporte din propriul buzunar această îmbunătățire a motoarelor diesel vechi. În același timp, ministrul a mai spus că prioritatea sa este ca proprietarii de mașini vechi să înțeleagă că își pot schimba mașinile vechi pe unele mai puțin poluante. La mijloc este scandalul interdicției motoarelor diesel în mai multe orașe germane, despre care Uniunea Europeană a susținut că depășesc nivelurile de poluare admise.
În acest context, primele informații din industrie citate de presa germană arată că cel mai mare grup auto din Germania și din Europa, Volkswagen, este pregătit să susțină financiar instalarea de dispozitive care ar reduce nivelul de poluare al autovehiculelor diesel mai vechi și, în plus, să ofere discounturi pentru cei care vor să schimbe mașinile cu unele noi, mai puțin poluante. Sursele din cadrul negocierilor cu administrația federală spun că Volkswagen Group a afirmat că nu este de acord cu un amplu proces de buy-back al mașinilor vechi, poluante. Operațiunea de upgrade agreată de VW ar presupune instalarea unor convertoare catalitice mai eficiente.
CITEȘTE ȘI BMW Group taie din țintele pentru acest an, din cauza WLTP și a războiului tarifelorVolkswagen se află la originea scandalului motoarelor diesel, după ce autoritățile americane au demonstrat că mașinile grupului german utilizau dispozitive care trișau la testele de emisii din laborator. Ulterior, compania a recunoscut acuzația și a acceptat să plătească amenzi dar și despăgubiri propietarilor de mașini din SUA. În Europa, compania nu a fost obligată să plătească despăgubiri, dar procurorii din Germania au deschis dosare penale mai multor persoane din conducerea VW.