Vânzările Volvo s-au diminuat în luna februarie, pe fondul scăderii cererii de automobile pe unele dintre piețele globale, dar mai ales din cauza evenimentelor tradiționale din China, una dintre piețele majore. Vestea bună este că brandul suedez deținut de Geely reușește să atingă o cotă fără precedent pentru propulsiile electrică și hibrid cu încărcare.
Volvo Cars a raportat un volum de vânzări de 50.315 de autoturisme în februarie, în scădere cu 2% față de aceeași lună a anului trecut. Motivul principal al declinului invocat de companie este Anul Nou din China, care are implicații pe piața chineză din cauza zilelor libere.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În același timp, în februarie, Volvo Cars a atins cea mai mare cotă pe segmentul de modele electrificate înregistrată vreodată, atât la modelele complet electrice, cât și la cele hibride plug-in, dar și combinate. Compania pune această evoluție pe seama creșterii vânzărilor noului EX30. Mașinile 100% electrice au constituit 22% din totalul mașinilor vândute la nivel global în a doua lună a anului, în timp ce vânzările totale de mașini electrice și PHEV au reprezentat 44%.
Vânzările în Europa au rămas la un nivel ridicat și au crescut cu 26% față de februarie 2023, ajungând la 26.773 de mașini. Vânzările de mașini electrificate au crescut în regiune cu 18%, în timp ce vânzările de mașini complet electrice au crescut cu 31%, comparativ cu anul trecut.
În China, vânzările Volvo au totalizat 7.911 mașini, o scădere mare, de 39%, față de februarie 2023. Motivul scăderii a fost produs, spune compania, de celebrarea Anului Nou Lunar, care a avut loc în mare parte în luna februarie (21 ianuarie – 20 februarie).
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ BMW investește, în sfârșit, în România. Joint venture cu un gigant japonez IT, în care vor lucra mii de oameniÎn SUA, vânzările au ajuns la 7.920 de mașini, depășind după foarte multă vreme cifrele din China, dar cu o scădere de 7% față de anul trecut. Vânzările de mașini electrificate au crescut cu 6% față de februarie 2023 și au reprezentat 32% din toate mașinile vândute în SUA.
În primele două luni ale anului 2024, Volvo a vândut un total de 5.863 de exemplare EX30, cel mai nou model al mărcii lansat la finalul lui 2023. Livrările către clienți au început în Europa, Japonia și Brazilia, fiind programate mai multe piețe în următoarele săptămâni.
În februarie, Volvo XC60 a rămas cel mai vândut model, cu un total de 16.026 de mașini (2023: 16.103 de mașini), urmat de XC40 cu vânzări totale de 13.193 de mașini (2023: 15.435 de mașini) și XC90 la 7.290 de mașini (7.292: mașini).