Volkswagen vine cu un nou proiect spectaculos, menit să îmbunătățească infrastructura de încărcarea a automobilelor electrice. Este vorba despre stații de încărcare mobile, pentru parcările subterane.
Volkswagen, companie care și-a propus să devină jucătorul numărul 1 la nivel global în segmentul transportului electric, investește masiv și în structura de încărcare, nu doar pentru a oferi clienților o rețea cât mai bună de stații de încărcare, astfel încât să facă mai atractive mașinile electrice, ci și pentru că a simțit că se prefigurează un nou business profitabil. VW a prezentat astfel conceptul unei stații mobile de încărcare, disponibilă în parcările subterane. Robo-stațiile funcționează prin intermediul unei aplicații pe telefon, dar și prin intermediul comunicațiilor vehicul - infrastructură.
Odată comandată, stația - robot se deplasează singură la vehiculul care are nevoie de încărcare. Acolo se derulează procesul de încărcare fără intervenția umană, „începând de la deschiderea prizei și până la decuplare”. Stația este transportată de robot, este lăsată să alimenteze mașina, în timp ce robotul poate pleca pentru a transporta alte stații, la alte mașini. Energia disponibilă în stație se află stocată în baterii, fiind încărcată, la rândul ei, între două comenzi. Când încărcarea a fost finalizată, robotul vine și preia stația automat. Capacitatea de încărcare a unei astfel de stații va fi de aproximativ 25 kWh. Un robot ar putea transporta mai multe unități de încărcare simultan.
Robotul funcționează similar cu mașinile autonome: cu camere video, senzori cu laser și sonici, el având capacitatea de a se deplasa liber prin parcări, de a observa obstacolele și de a reacționa la ele.
CITEȘTE ȘI Poliția anunță recordul: 44 accidente, 19 persoane decedate și 33 grav rănite... doar în ultimele 48 de ore! "Este foarte mult, este extrem de mult!"„Robotul mobil de încărcare va declanșa o revoluție când va veni să încarce în diferite facilități de parcare, precum parcările multietajate, spațiile de parcare subterane, deoarece vom aduce infrastructura de încărcare mașină și nu altfel. Cu asta, facem din fiecare parcare una electrică, fără măsuri complexe de infrastructură”, a rpecizat Mark Moller, șeful pentru dezvoltare al VW Group Componente. El mai spune că prototipul poate fi transformat în produs de serie foarte repede, dacă există condiții generale potrivite.
Volkswagen se află în plin proces de instalare a stațiilor prorpii de încărcare, cu ajutorul rețelei de dealeri din Europa, planul având prevăzute 36.000 de stații până în 2025, cele mai multe urmând să fie publice. De asemenea, compania va lansa propriul wall-box (stație de încărcare de perete) , denumit ID.Charger. De asemenea, prin intermediul startup-ului Ionity, în care VW este co-fondator, va instala, alături de partenerii din această companie 400 de stații rapide, de-a lungul autostrăzilor din UE.
Volkswagen susține, în acest context, că încărcarea mașinii va fi, în viitor, la fel de simplă precum încărcarea telefonului.