Volkswagen nu renunță la motoarele pe combustie și lansează un nou propulsor turbo pregătit pentru normele Euro 7

Volkswagen nu renunță la motoarele pe combustie și lansează un nou propulsor turbo pregătit pentru normele Euro 7
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 aug 2022

O nouă generație de motoare din familia TSI a fost lansată de Volkswagen pentru mai multe modele din gamă. Este vorba despre 1.5 TSI evo2, motoare cu consumuri medii sub 6 litri la 100 km.

VW T-Roc și T-Roc Cabriolet sunt primele automobile de la Volkswagen care vor primi noul motor pe benzină 1.5 TSI evo2, un propulsor turbo care generează o putere de 150 CP (110 kW) și unul dintre cele mai eficiente motoare din clasa sa de cilindree. Volkswagen spune că motorul poate fi utilizat și cu combustibili cu conținut regenerabil, cu referire la biocombustibili.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Inspectorii de muncă au intrat cu amenzi în benzinării CITEȘTE ȘI FOTO Inspectorii de muncă au intrat cu amenzi în benzinării

Noul motor 1.5 TSI este o dezvoltare a vechiului motor cu cilindree similară, care a devenit de la lansarea sa cel mai vândut propulsor al mărcii, inclusiv pentru celelalte mărci din grup.

„1.5 TSI este un pilon cheie al gamei de motoare Volkswagen, deoarece propulsează multe modele din întreaga lume, de la T-Cross 3 până la Passat Variant 4 . Am îmbunătățit continuu unitatea compactă cu patru cilindri. Acum oferă beneficii semnificative în ceea ce privește consumul de combustibil și un răspuns foarte dinamic”, spune Thomas Ulbrich, membru al Consiliului de Administrație al mărcii Volkswagen, responsabil pentru „Dezvoltarea tehnică”.

Consumul anunțat pentru acest motor, pe modelele T-Roc, (NEDC) este de 6,8–6,2 litri, în regim urban, extraurban 4,4 litri și mixt 5,3–5,0 litri. Emisiile de CO2 în g/km (combinat) se ridică la 120–115.

Noua evoluție a motorului a inclus mutarea catalizatorului cu trei căi și a filtrului de particule de benzină aproape de motor într-un singur modul de control al emisiilor, îmbunătățind astfel eficiența sistemului de control al emisiilor. Ca o contribuție suplimentară la durabilitate, aceasta permite utilizarea redusă a metalelor prețioase în producție și, în același timp, pregătit pentru a fi adaptat la viitoarele standarde de emisie (Euro 7).

Mărirea și decăderea lui Herbert Diess, șeful VW Group, cel care a electrificat compania și a scos-o din scandalul Dieselgate. Concediu plăcut!”, urarea înainte de demisie CITEȘTE ȘI Mărirea și decăderea lui Herbert Diess, șeful VW Group, cel care a electrificat compania și a scos-o din scandalul Dieselgate. Concediu plăcut!”, urarea înainte de demisie

Motorul a beneficiat și de o îmbunătățire a managementului activ al cilindrilor, ACTplus, sistem care permite dezactivarea a doi cilindri astfel încât să permită reducerea consumului de combustibil în perioadele în care solicitările de putere ale mașinii sunt reduse. Cu ACTplus, al doilea și al treilea cilindru nu sunt alimentați atunci când motorul funcționează la sarcini și turații mici și medii, trecerea fiind insesizabilă pentru șofer. Cei doi cilindri dezactivați sunt alimentați instantaneu în momentul apăsării pedalei de accelerație.

Pe lângă turbina cu geometrie variabilă, motorul 1.5 TSI eco2 utilizează un sistem de injecție de înaltă presiune, de până la 350 bar, în timp ce pereții cilindrilor acoperiți cu plasmă reduc frecarea, iar pistoanele cu canale de răcire turnate permit arderea să fie optimizată și eficiența crescută.

Motorul 1.5 TSI evo2 este pregătit și pentru o utilizare într-un sistem hibrid.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw t roc
vw 1.5 tsi
motor dezactivare cilindri