Volkswagen are planuri mari cu primul său model electric din noua generație ID. Potrivit unei informații oficiale, ID.3 va fi fabricat începând de anul viitor în două uzine, asta însemnând că producătorul și-a prognozat vânzări foarte mari pentru acest automobil.
Volkswagen ID.3 va fi fabricat și la Gläserne Manufaktur, din Dresda, începând din 2020, în plus față de producția din Zwickau, care a fost demarată luna aceasta. Anunțul a fost făcut de Gunnar Killian, șeful de Resurse Umane al companiei, într-o întâlnire cu angajații, în Dresda. Conform afirmațiilor lui Killian, fabrica din Dresda va fi transformată într-un „centru de mobilitate a viitorului”, unde vor fi dezvoltate și testate tehnologii inovative, în colaborare cu parteneri din industrie și startup-uri. Uzina va fi pregătită inclusiv pentru vizitatori, turiști sau clienți.
„Decizia de a aduce familia ID. la Dresda așează o fundație solită pentru viitorul acestei locații în Saxonia. Nivelul de ocupare a forței de muncă va rămâne stabil. În același timp, intensificăm ritmul pentru e-mobilitate. Avem nevoie de Manufaktur ca o importnată expoziție pentru a aduce clienții noștri la bordul e-mobiltății și digitalizării”, a mai spus Killian.
Președintele consiliului angajaților, Thomas Aelhig, a anunțat că este o veste bună informația privind startul asamblării ID.3 la Dresda, deoarece sunt salvate locurile de muncă.
În uzina de la Dresda a VW Group a fost fabricat modelul Phaeton, care a fost scos din fabricație, iar în locul său a fost adus, temporar, modelul e-Golf. Existau însă temeri că vor fi disponibilizați muncitorii.
Volkswagen anunță că producția primelor vehicule ID.3 la Dresda va porni în toamna lui 2020. Ulterior, se ia în calcul producția altor modele din famlia ID.3.
Uzina din Dresda a Volkswagen, denumită și „fabrica transparentă”, datorită numărului mare de ferestre prin care poate fi urmărită activitatea din uzină, este o unitate de mici dimensiuni, în care sunt produse în prezent circa 74 de automobile e-Golf pe zi. Uzina are 380 de angajați, care lucrează în două schimburi.
Volkswagen și-a propus să lanseze 75 de modele electrice și alte 60 de modele hibrid, până în 2029. Volumul vânzărilor de mașini electrice ar trbeui să atingă 26 milioane de unități, în acest interval de timp.