Vânzările de mașini chineze în Rusia par să fi atins apogeul, pe măsură ce producția internă își revine

Vânzările de mașini chineze în Rusia par să fi atins apogeul, pe măsură ce producția internă își revine
scris 25 nov 2023

Vânzările de mașini chineze în Rusia par să fi atins apogeul, pe măsură ce producția internă își revine după exodul producătorilor de automobile occidentali, au arătat datele văzute de Reuters, dar creșterea recentă a pieței s-ar putea bloca, pe măsură ce costurile ridicate de import și ratele dobânzilor vor începe să își facă efectul.

Cifrele sunt indicii timpurii că piața auto a Rusiei și rolul Chinei în aceasta s-au stabilizat după aproape doi ani de tulburări cauzate de sancțiunile impuse ieșirii bruște de pe piața rusă a companiilor occidentale, în urma invaziei Moscovei în Ucraina.

Urmărește-ne și pe Google News

Dar sectorul, care a înregistrat o scădere de aproape 60% a vânzărilor în 2022, în timp ce producția a scăzut la un nivel minim post-sovietic, este încă departe de nivelurile sale anterioare invaziei. Vânzările și producția dinn 2023 vor fi printre cele mai scăzute din ultimii 10 ani, scrie News.ro.

Înainte de invazia din februarie 2022, mașinile chinezești reprezentau mai puțin de 10% din piața rusă. În luna august a acestui an, cota de vânzări a mărcilor chineze a atins un vârf de aproape 56%, au arătat datele agenției de analiză Autostat și ale companiei de consultanță partenere PPK.

Autostrada Făgăraș – Sibiu. Până la finalul anului 2027 trebuie puși în circulație toți cei 68 de kilometri CITEȘTE ȘI Autostrada Făgăraș – Sibiu. Până la finalul anului 2027 trebuie puși în circulație toți cei 68 de kilometri

Acest procent s-a echilibrat acum, mărcile chineze vânzând aproximativ 60.000 de unități în fiecare lună începând din august, ceea ce corespunde unei cote de 53% în septembrie.

Vânzările includ vehicule importate și cele fabricate în interiorul Rusiei.

Producătorii de automobile chinezi precum Haval, Chery și Geely valorifică plecarea jucătorilor occidentali care dominau piața înainte de invadarea Ucrainei, arătând dependența tot mai mare a Moscovei de Beijing și legăturile economice crescânde cu China, în timp ce Occidentul evită Rusia din cauza războiului.

Rusia a sărit de pe locul 11 pentru a deveni cea mai mare piață de export de mașini din China, atingând o valoare de 9,4 miliarde de dolari în ianuarie-octombrie, au arătat datele vamale chineze.

Negocieri la Dacia, pentru Contractul Colectiv de Muncă. Sindicatele vor cea mai mare creștere de salarii din istorie CITEȘTE ȘI Negocieri la Dacia, pentru Contractul Colectiv de Muncă. Sindicatele vor cea mai mare creștere de salarii din istorie

În aceeași perioadă a anului trecut, exporturile de mașini către Rusia s-au ridicat la 1,1 miliarde de dolari.

În general, vânzările lunare de mașini în Rusia sunt acum mai mult de două ori față de cele cu un an în urmă, au arătat datele Autostat, în timp ce date separate de la serviciul federal de statistică Rosstat au arătat că producția de mașini a fost de aproape trei ori mai mare în septembrie, de la an la an, subliniind redresarea parțială a sectorului.

Producătorii de automobile chinezi au fost esențiali în acest proces, dar cu cererea acum în mare măsură satisfăcută, există un plafon pentru extinderea lor în continuare în sector, a declarat directorul executiv al Autostat, Serghei Udalov, pentru Reuters.

”Piața a atins o stare de echilibru – principalele mărci chineze au venit în Rusia și cererea (revenită) este satisfăcută”, a spus Udalov.

TABEL Ieftiniri de 11 bani în weekend. Benzina coboară sub 6,5 lei, iar motorina sub 7,15 lei CITEȘTE ȘI TABEL Ieftiniri de 11 bani în weekend. Benzina coboară sub 6,5 lei, iar motorina sub 7,15 lei

Principalul producător de automobile din Rusia, Avtovaz, care produce cele mai populare mașini Lada, răspunde cererii de mașini ieftine, în timp ce mărcile chineze umple golul lăsat de producătorii occidentali pentru vehicule mai scumpe, a adăugat Udalov.

Această tendință s-ar putea schimba în cazul în care fie Avtovaz, fie producătorii de automobile chinezi ar încerca să-și cufunde degetele în diferite categorii de prețuri, a spus Udalov, dar, pentru moment, în ciuda vânzărilor și producției scăzute, perspectivele de creștere ale pieței sunt slabe.

Sancțiunile împotriva Rusiei au contribuit la scăderea producției și a vânzărilor de mașini, mai ales în 2022, dar și după ce Moscova a anexat peninsula Crimeea de la Ucraina în 2014.

Vânzările nu au depășit 2 milioane de vehicule din 2014 și producția a fost, de asemenea, mai mică.

Chinezii contraatacă: BYD anunță un contract de 1,4 miliarde de dolari CITEȘTE ȘI Chinezii contraatacă: BYD anunță un contract de 1,4 miliarde de dolari

Puțin peste 626.000 de mașini noi au fost vândute în Rusia în 2022 și aproape 830.000 au fost vândute în perioada ianuarie-octombrie a acestui an.

O recuperare modestă este în curs de la minimele din 2022, dar pierderea tehnologiei și a expertizei occidentale afectează sectorul, spun analiștii, chiar dacă producătorii de automobile chinezi se instalează la unele dintre fabricile eliberate de omologii lor occidentali.

În primele trei trimestre ale anului 2023, Rusia a produs doar cu câteva mii de mașini mai multe decât în aceeași perioadă a anului trecut, au arătat datele Rosstat, dar cifrele sunt acum în creștere.

”Creșterea cererii, care a început la sfârșitul primăverii și a durat până în august, a început să se epuizeze în septembrie”, a declarat economistul Natalia Zubarevici, profesor la Universitatea de Stat din Moscova.

Salariile au crescut, parțial din cauza inflației peste țintă, dar patru creșteri ale ratei dobânzii, din iulie, până la 15%, înseamnă că, deși oamenii au mai mulți bani, creditul este mult mai scump.

Ford Ranger, premiu dublu pentru pickup-ul anului, inclusiv cu „copia” VW Amarok CITEȘTE ȘI Ford Ranger, premiu dublu pentru pickup-ul anului, inclusiv cu „copia” VW Amarok

”Dobânda (cheie) ar trebui să aibă un efect deprimant (asupra împrumuturilor auto), iar acest lucru ar trebui să se vadă în octombrie și noiembrie”, a spus Zubarevici.

Între timp, scăderea rublei la 100 de unități față de dolar, în acest an, a făcut ca importurile să fie mai scumpe, deprimând achizițiile de mașini chinezești.

De atunci, rubla și-a revenit la aproximativ 90 de unități pentru un dolar.

Banca centrală a declarat în această lună că interzicerea importurilor unor mașini japoneze, combinată cu slăbirea rublei, duce la creșterea prețurilor la mașinile străine.

Avtovaz și-a redus săptămâna trecută prognoza de producție pentru 2023, de 400.000 de mașini Lada, cu până la 10%, ca răspuns la sancțiunile americane impuse industriei ruse în septembrie, care au vizat în mod special Avtovaz.

”Piața se află într-o stare extrem de instabilă”, a spus Zubarevici.

viewscnt
Afla mai multe despre
masini chineze