Înmatriculările de autoturisme din Europa au scăzut pentru a noua lună consecutivă, a treia din acest an, aducând declinul pentru primul trimestru la peste 20%, în martie, pe fondul crizei de semiconductori. Dacia reușește să-și păstreze tendința de creștere, în acest context complicat al industriei auto, atât pe piața din Europa, cât și la nivel global, dar se află în continuare sub nivelul din 2019, după cum arată cifrele analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia a înregistrat o creștere de 15,6% a înmatriculărilor de autoturisme din Europa, cu un volum de 36.331 de autoturisme înmatriculate, cu aproape 5.000 în plus față de anul anterior și o cotă de piață ce a crescut rapid, la 4,3 procente, față de 3 câte avea în urmă cu un an. După trei luni de creștere europeană, Dacia are 96.641 autoturisme înmatriculate în acest an în UE, cu 13.000 mai multe față de anul trecut, respectiv un avans de 15,2% în UE. În întreaga regiune, UE plus EFTA și UK, Dacia a depășit deja 100.000 de autoturisme (103.519 unități), cu 17% creștere față de primul trimestru din 2021. Cota de piață în Europa a mărcii Dacia a urcat la 3,8%.
Deși Dacia a contribuit semnificativ la îmbunătățirea rezultatelor Renault Group, compania a avut o scădere de 12,5% în martie, din cauza evoluției slabe a vânzărilor mărcii Renault (54.122 unități, -26,9% în martie), astfel că după primul trimestru grupul Renault are o scădere de 6,7%, cu 242.549 autoturisme înmatriculate.
Potrivit datelor interne ale Renault, analizate de Profit.ro, Dacia a vândut în martie, la nivel internațional, 49.000 de autoturisme (Europa plus alte piețe), rezultatul fiind cu 2,8% mai mare decât cel înregistrat în urmă cu un an. Cota de piață la nivel global a mărcii Dacia a fost în primul trimestru de 0,7%, cu un punct procentual peste nivelul din 2021.
La finalul primului trimestru, marca Dacia a vândut 127.000 de autoturisme în toată lumea, cu 5,8% mai multe față de anul 2021. Volumul este cu 26% sub cel din 2019, când, în intervalul ianuarie – martie, marca vindea 171.000 de unități.
Unitatea de business Dacia – Lada a înregistrat în martie un declin de 22,6% din cauza pierderilor semnificative ale mărcii Lada, pe fondul războiului din Ucraina, și de 11 procente în trimestrul 1. Marca rusească a înregistrat scăderi de 56,2%, având cu 20.357 autoturisme mai puțin decât în urmă cu un an, respectiv un volum de numai 15.867 de autoturisme livrate. Pe cele trei luni, Lada a vândut numai 61.000 de automobile, cu 30.000 mai puține decât în urmă cu un an, scăderea fiind până acum de 33%.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoareVânzările pe modele ale mărcii Dacia, în Europa, au pe primul loc Sandero, care reușește, cu a treia generație, să depășească Duster, lider în urmă cu un an. Toate versiunile Sandero (hatchback și Stepaway) au însumat 48.245 de unități în acest an, în timp ce Duster are un volum de 35.774 unități. Spring, primul automobil electric al mărcii Dacia, a înregistrat în acest an 9029 de unități vândute în Europa, devenind al treilea cel mai vândut model al mărcii, depășind astfel Logan 3, care se vinde pe tot mai puține piețe ale lumii (3073 de unități).
La nivel global, cele mai vândute modele ale mărcii Dacia au fost în primul trimestru al acestui an Sandero, cu 52.772 unități, la mare distanță, deocamdată, de cele 70.000 vândute în primul trimestru din 2019, urmat de Duster, cu 45.885 unități vândute, și Spring. Logan are numai 6.178 de autoturisme vândute.
Potrivit datelor analizate de Profit.ro, Spring a fost vândut în intervalul ianuarie 2021 – martie 2022, în 36.900 de exemplare. Dacia anunțase oficial că a vândut „aproape 40.000 de unități” Spring, până în aprilie.