Vânzările auto pe piața chineză au urcat cu 74,9% în martie, a douăsprezecea lună de creștere consecutivă, pe fondul redresării după criza provocată de pandemia de coronavirus (Covid-19).
Luna trecută, livrările pe cea mai mare piață auto din lume au crescut la 2,53 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2020, a informat Asociația Producătorilor Auto din China (CAAM), scrie Agerpres.

Ca un semn promițător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice și hibride au crescut cu 239% în martie, la 226.000 de unități.

Producătorii locali de vehicule electrice, cum ar fi Nio Inc și Xpeng Inc, precum și companiile străine, ca Tesla Inc, își extind capacitatea de producție în China, unde autoritățile promovează automobilele electrice și hibride pentru a reduce poluarea.

Chen Shihua, directorul în cadrul CAAM, a estimat că actualul deficit de cipuri va avea un impact negativ mai mare asupra producției auto din China în trimestrul doi din 2021, decât în primele trei luni din acest an.

Autoritățile de la Beijing vor ca automobilele electrice și hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, față de aproximativ 5% acum.
În condițiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, revenirea cererii va accelera, contribuind la creșterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depășească 26 milioane de unități, o creștere de 4% față de 2020, a previzionat CAAM