Acțiunile Xiaomi au crescut cu până la 16%, după ce săptămâna trecută producătorul chinez de smartphone-uri a lansat primul său automobil electric, care a generat un interes crescut în rândul cumpărătorilor, deși o firmă de brokeraj a calculat că Xiaomi va pierde aproximativ 10.000 de dolari la fiecare automobil electric pe care îl va vinde în acest an, transmite Reuters.
În prima zi de la reluarea tranzacțiilor bursiere, după lansarea automobilului electric SU7, capitalizarea de piață a Xiaomi a crescut cu aproximativ 7,6 miliarde de dolari, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Joia trecută, Xiaomi a prezentat modelul SU7 care costă 215.900 de yuani (29.900 de dolari) în varianta de bază și poate ajunge până la 299.900 de yuani pentru modelul SU7 Max. Xiaomi i-a avertizat deja pe potențialii cumpărători ai sedanului SU7 că au de așteptat între patru și șapte luni până când vor intra în posesia automobilului, o dovadă a interesului puternic generat în rândul cumpărătorilor. Vineri, compania chineză a informat că a primit 88.898 de precomenzi pentru automobilul său electric, în primele 24 de ore de la lansare.
Deși Xiaomi a recunoscut că se așteaptă să înregistreze pierderi operaționale de pe urma modelului SU7, unii analiști au avertizat că va fi vorba de pierderi substanțiale.
"Ne menținem estimările prudente că, în cele din urmă, toată lumea va înregistra pierderi pe segmentul de preț cuprins între 200.000 și 300.000 de yuani (27.649 până la 41.474 dolari)", au estimat analiștii de la Citi Research într-un raport publicat marți. Plecând de la ipoteza unui volum de vânzări de 60.000 de unități în acest an, Citi estimează că modelul electric SU7 ar urma să provoace Xiaomi pierderi nete de 4,1 miliarde de yuani (566 milioane de dolari), o medie de 68.000 de yuani (9.400 de dolari) pentru fiecare automobil.
Odată cu lansarea modelului SU7, alți producători chinezi de automobile electrice cu modele similare au anunțat reduceri de prețuri și subvenții. Analiștii de la Citi au calculat că, în 2024, pe segmentul automobilelor electrice cu prețuri cuprinse între 200.000 și 300.000 de yuani, vor exista nu mai puțin de 240 de modele care vor concura între ele pentru vânzări, adică o creștere de aproape 20% comparativ cu situația din 2023.
În paralel, piața globală a automobilelor electrice, odată un sector cu o creștere explozivă cu oportunități de subvenții importante, a devenit una extrem de competitivă. Tesla și BYD Co. domină piața din China, cea mai mare la nivel mondial, și în prezent s-au angajat într-un război al prețurilor care pune presiuni asupra jucătorilor mai mici.