Noutățile Dacia, anunțate de Profit.ro anterior, urmează să fie lansate rând pe rând în această toamnă și anul viitor, după un program parțial decalat, față de planurile inițiale. Odată cu restructurarea Renault, au apărut însă unele schimbări de strategie, surprinzătoare.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dacia se pregătește să-și schimbe complet gama de mașini, ajunsă aproape în totalitate la o vechime care depășește maturitatea. Este cunoscut faptul că în această toamnă va fi lansat Sandero pe o nouă platformă, cu o serie de tehnologii noi și un design mult mai spectaculos, model pe care Profit.ro l-a fotografiat deja în trafic, în România.
Ce nu se știe este însă faptul că Logan va dispărea de pe mai multe piețe din Europa, chiar dacă va fi lansat simultan cu Sandero, potrivit L’Argus, care publică frecvent informații de la surse din interiorul Renault Group. Motivația retragerii Logan de pe unele piețe ține de faptul că mașina nu mai este populară, iar cheltuielile de marketing nu justifică menținerea acestui model în ofertă, raportat la volumele vândute. Presiunea limitelor de emisii joacă și ea un rol important, deoarece fiecare exemplar Logan care se vinde cu un motor cu emisii peste media de 95 g/100 km trage în jos un automobil ecologic vândut de Renault.
Astfel, cel puțin în Franța, dar cu siguranță și pe alte piețe pe care Logan nu mai are cerere (posibil Germania, Italia, Spania, Marea Britanie), Logan va dispărea. Acest lucru nu se va întâmpla în România, unde Logan este în continuare cel mai vândut automobil.
A doua noutate a momentului este Lodgy, despre care s-a scris că se va transforma într-un SUV. Decizia finală a șefilor Renault a fost, potrivit jurnaliștilor francezi, să dispară complet modelul și numele Lodgy. Fără un succes comercial remarcabil, Lodgy ar trage în jos generația următoare, dacă ar fi păstrat numele.
În acest fel, Dacia va beneficia de un model complet nou, pe o platformă nouă, care se va caracteriza prin dimensiuni mai generoase comparativ cu Duster, printr-un design de tip SUV și o versiune cu 7 locuri. Prețul său va fi peste cel al lui Duster, chiar dacă nu va avea disponibilă tracțiunea 4x4. De asemenea, noul SUV va fi primul model Dacia care va primi un motor hibrid, din familia E-Tech.
CITEȘTE ȘI Piața auto din UE va scădea cu 25% - cel mai abrupt declin din istorieA treia noutate va fi Dokker, monovolumul utilitar care a reușit să se impună pe unele piețe, dar fără să obțină succesul remarcabil pe care îl au Duster sau Sandero. Dokker este primul care ar trebui să fie lansat aproape simultan cu Sandero, dar supriza este faptul că el va dispărea, de asemenea, de pe unele piețe, unde va fi vândut cu numele Renault Kangoo Express, potrivit L’Argus. Renault a demarat deja vânzarea Dokker în America de Sud cu acest nume, iar noua generație, care va păstra vechea platformă B0, aceeași din acest moment, va beneficia de un design revizuit, de noi motoare și de tehnologii actualizate. Pe piețele pe care este popular sub numele Dokker, va fi menținut, pe celelalte va devenit Renault, inclusiv în Europa.
În fine, cea mai puțin fericită veste legată de un model care nu va fi transformat, nu-și va schimba numele și nici nu va fi vândut doar pe unele piețe, ci va dispărea complet. Logan MCV, wagonul Logan, este planificat să dispară complet din oferta și din producția Dacia, începând de anul viitor. Decizia este luată pentru piața din Europa, în acest moment, deoarece pe celelalte continente Dacia și Renault încă mai vând generații vechi ale familiei de mașini românești. Atât cererea scăzută, cât și suprapunerea cu noul SUV sunt motivele renunțării la această caroserie.
CITEȘTE ȘI BMW - primul constructor auto care introduce cheia digitală a mașinii pe iPhone în 45 de țări, inclusiv RomâniaVestea excelentă pentru Dacia este că, după toată această revoluție în gamă, marca românească va putea prezenta în fața publicului o ofertă complet modernizată, care va include nu mai puțin de patru SUV-uri/crossovere. Astfel, noul Sandero va deveni, cel mai probabil, un hit, cu ajutorul versiunii Stepway.
Acesta va fi unul dintre cele mai atractive crosssovere de segment B de pe piață, datorită combinației de prețuri/tehnologie. Sedanul Logan, acolo unde va mai fi valabil, va primi, de asemenea, tehnologie nouă și dimensiuni crescute, comparativ cu actuala generație. Odată cu prezentarea din această toamnă și debutul din 2021, mini-SUV-ul electric Spring va duce Dacia într-o nouă epocă, prețul estimat de 15.000 de euro fiind garanția unui succes comercial previzibil. Duster va continua să reprezinte și ele un model atractiv, iar din 2023 va primi și un facelift. Nu în ultimul rând, noul SUV cu șapte locuri, compact, va atrage și el noi cumpărători, atât din rândul celor care au deținut anterior un model Dacia mai mic, cât și din rândul proprietarilor de mașini second-hand.
În acest fel, gama Dacia va fi mai puțin numeroasă, dar mai robustă, mai atractivă și mai profitabilă pentru proprietarul Renault, care trece în această perioadă printr-un proces de restructurare.