Toyota ar putea fi unul dintre producători de automobile tradiționali care dezvoltă cel mai lent vehicule electrice, dar ar putea fi primul care să abandoneze mașinile alimentate doar cu benzină, în favoarea celor hibride, relatează Reuters.
La aproape trei decenii de la lansarea Prius, hibridul său de pionierat pe benzină-electric, Toyota se îndreaptă spre a converti cea mai mare parte, și în cele din urmă poate toată gama sa de modele Toyota și Lexus la modele numai hibride, au declarat doi directori ai Toyota pentru Reuters.
Accentul încăpățânat al Toyota asupra hibrizilor față de vehiculele electrice face parte dintr-o provocare mai amplă a celui mai mare producător de automobile din lume la adresa industriei predominante și a reglementății ortodoxe conform căreia toate mașinile vor fi electrice în viitorul apropiat, scrie News.ro.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, a declarat în ianuarie că crede că ponderea globală a vehiculelor electrice va depăși doar nivelul de 30%. În schimb, producătorul auto japonez promovează o strategie ”cu mai multe căi”, care include vehicule electrice împreună cu hibrizi, vehicule cu celule de combustibil pe hidrogen, combustibili verzi și, potențial, alte tehnologii care nu au apărut încă.
”În viitor, intenționăm să evaluăm, gamă cu gamă, dacă este logic să mergem integral hibrid”, a declarat David Christ, șeful de vânzări și marketing pentru Toyota în America de Nord, pentru Reuters.
Aceste evaluări vor veni cu fiecare reproiectare a modelului, dacă nu mai devreme. Aceasta include revizuirea în așteptare a RAV4 pentru modelul anului 2026.
CITEȘTE ȘI Portugalia - cale deschisă către un nou an-recordRAV4, cel mai bine vândut SUV din America, are deja variante hibride care reprezintă aproximativ jumătate din vânzări.
Două persoane familiarizate cu discuțiile de planificare a produselor Toyota au spus că producătorul auto este foarte probabil să renunțe la versiunea doar pe benzină pentru piața din America de Nord, dar nu a luat o decizie finală.
Producătorul auto a încetat deja să ofere o versiune doar pe benzină a Camry, cel mai bine vândut sedan din America, pentru modelul anului 2025, în timp ce robustul Land Cruiser și monovolumul Sienna, de exemplu, vin acum doar ca hibrizi.
Multe dintre modelele doar hibride vor veni probabil ca hibrid plug-in cu o baterie mai mare, potrivit celor două persoane, care au refuzat să fie numite.
Efortul Toyota de a converti toată sau aproape toată gama sa din America de Nord în vehicule numai hibride nu a fost raportat anterior.
NOI REGULI PENTRU EMISII
Strategia hibridă a producătorului auto urmărește să-i consolideze poziția deja dominantă într-o parte a pieței care și-a găsit o nouă perioadă de viață pe măsură ce cererea de vehicule electrice încetinește, parțial din cauza prețurilor ridicate și a problemelor de încărcare.
Hibrizii Toyota nu au nevoie de încărcare și comută fără probleme între benzină și energie electrică sau le folosesc pe ambele simultan, în funcție de condițiile de condus.
Hibrizii săi plug-in pot fi încărcați și de obicei parcurg aproximativ 64 km) cu puterea bateriei, ca un EV, înainte ca motoarele lor pe benzină să fie necesare.
Excluzând două vehicule electrice și o mașină cu celulă de combustibil la vânzare în America de Nord, există în prezent alte 31 de modele Toyota și Lexus. Opt sunt deja numai hibride și opt sunt disponibile numai în versiunile pe benzină.
Strategia hibridă va oferi Toyota, de asemenea, avantaje unice în respectarea restricțiilor din ce în ce mai severe privind emisiile de carbon din SUA, au spus directorii Toyota și experții din industrie.
Pe măsură ce SUA scad limitele de poluare în conformitate cu reglementările anunțate în martie, vânzările de hibride în plină expansiune ale Toyota ar putea ajuta producătorul de automobile să economisească miliarde de dolari în amenzi și costuri de reglementare, în timp ce va oferi Toyota mai mult timp pentru a dezvolta vehicule electrice sau alte vehicule cu emisii zero.
Noile standarde de emisii intră în vigoare începând cu modelul anului 2027 și va dura până în 2032.
CITEȘTE ȘI Argentina: Inflația continuă să scadă, Milei jubileazăChrist a spus că Toyota nu a stabilit un termen limită pentru producerea unei game complet hibride și că în cazul anumitor modele, cum ar fi pickup-urile și mașinile economice, ar putea dura mai mult din cauza sensibilității la prețurile de consum la versiunile entry-level.
Pe lângă hibrizi, Toyota își propune să convertească aproximativ 30% din flota sa globală în vehicule electrice până în 2030, concentrându-se pe un număr mic de versiuni complet electrice ale modelelor existente cel mai bine vândute, potrivit unor două surse familiare cu planificarea produselor Toyota.
Toyota a anunțat anterior că va investi 35 de miliarde de dolari în baterii noi și platforme EV până atunci.
În mai, producătorul de automobile a prezentat un mic prototip de motoare cu combustie despre care spunea că ar putea funcționa într-o zi cu biocombustibili sau benzină sintetică cu emisii reduse de carbon și ar putea fi asociat cu sisteme de propulsie hibride.
Dar scopul principal al reducerii dimensiunii motorului, conform uneia dintre cele două surse familiarizate cu planificarea produselor Toyota, a fost să îi permită să dezvolte hibrizi într-un mod diferit.
În loc să înceapă cu o mașină pe benzină și să adauge o baterie, intenționează să înceapă cu noua sa platformă EV și să adauge motoarele minuscule pentru a crea o opțiune hibridă mai eficientă.
Potrivit uneia dintre cele două surse, primul hibrid bazat pe noua platformă și motor va fi probabil un hibrid plug-in Corolla, care va ajunge probabil pe piața din China în 2026 și în Statele Unite în 2027.
Boom-ul hibrid al Toyota se datorează deceniilor de investiții în reducerea costurilor și creșterea eficienței și a performanței motoarelor sale pe benzină-electrice.
Pentru cele mai multe modele Toyota, decizia de a opta doar pentru modele hibride nu esteo problemă pentru producătorul auto și clienții săi, deoarece tehnologia pentru un hibridul tradițional adaugă de obicei mai puțin de 2.000 USD la prețul de vânzare cu amănuntul al unei mașini.
În plus, în timp ce hibrizii timpurii erau lenți, modelele de astăzi oferă adesea mai multă putere decât variantele lor numai pe benzină.
Aceste progrese elimină cele mai mari două preocupări ale consumatorilor, care ani de zile au făcut din hibrizi în mare parte o nișă de automobile, reprezentând mai puțin de 3% din totalul vânzărilor din SUA chiar și în 2019.
CITEȘTE ȘI Un angajat al X a fost dat afară pentru că nu a răspuns la un e-mail de la Elon Musk. Acum primește 600.000 de dolari despăgubiriAcum, acestea sunt la 11,3% și cresc rapid, potrivit specialistului în servicii auto Cox Automobile.
Toyota a cunoscut o creștere mult mai dramatică datorită dominației sale asupra sectorului hibrid, aducând producătorul de automobile în punctul de vârf care i-a împins pe directori să ia în considerare acum o gamă complet hibridă.
Hibrizii au reprezentat doar 9% din vânzările Toyota în 2018, dar 37% în iunie. Creșterea vânzărilor hibride a fost un factor cheie care a condus profitul și prețul acțiunilor la maximele istorice în acest an.
Christ a spus că Toyota se așteaptă ca vânzările de hibride să continue să accelereze.
”Anul viitor”, a spus el, ”cu siguranță vom depăși cu mult 50% din volumul nostru total”.
Vânzările de hibride Toyota din SUA până pe 30 iunie au crescut cu 66% față de anul trecut, la 438.845 de vehicule, a spus compania, în comparație cu vânzările de vehicule electrice de doar 15.107.
Cox Automotive, cu sediul în Atlanta, estimează că creșterea cererii pentru vehicule electrice va rămâne probabil modestă în următorii câțiva ani.
”Creșterea EV va continua, dar nu va atinge ritmul mare pe care l-am văzut în ultimii câțiva ani”, a spus analistul senior al Cox Stephanie Valdez Streaty.
”Hbrizii și plug-in-urile obișnuite pe gaz-electrice vor continua să afecteze vânzările de vehicule electrice între timp, deoarece sunt alternative mai ușoare și mai familiare și nu există anxietate de gamă.”