CEO-ul Renault, Luca de Meo, a pariat pe o tehnologie de cutie de viteze low-cost, ceea ce permite producătorului auto francez să câștige teren pe piața în creștere a mașinilor hibride din Europa, oferindu-i un răgaz în fața provocărilor mobilității electrice, transmite Reuters.
Cererea pentru vehicule electrice scumpe nu a crescut semnificativ în Europa, în ciuda interdicției Uniunii Europene privind mașinile cu motoare pe combustie, care va intra în vigoare în 2035, ceea ce pune o presiune imensă asupra industriei auto europene.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Totuși, Renault, care este mai mic decât alți producători și a fost afectat de pierderi record în 2020, surprinde prin succesul său în segmentul mașinilor hibride, care folosesc atât un motor termic, cât și unul electric, scrie News.ro.
În primele opt luni ale anului, vânzările modelelor hibride Renault, Clio și Captur, au crescut cu 55% față de anul precedent, conform cifrelor preliminare Renault. Această creștere este semnificativ mai mare decât cea de 21,1% înregistrată la nivelul întregii Uniuni Europene, potrivit datelor ACEA.
Creșterea vânzărilor, care a ajuns la 60% în prima jumătate a anului, a făcut din Renault al doilea cel mai mare brand din Europa în acest segment, după Toyota din Japonia.
”Renault pare să se descurce foarte bine”, au spus analiștii de la Stifel după ce compania a anunțat, pe 8 octombrie, că își menține țintele de afaceri, fiind unul dintre puținii producători tradiționali care nu și-au revizuit în scădere estimările în contextul condițiilor dificile de pe piață.
Succesul în segmentul mașinilor hibride, care sunt mai ieftine decât cele electrice și mai puțin poluante decât cele tradiționale, l-ar putea ajuta pe de Meo să reducă emisiile generale ale grupului și să crească vânzările pe termen scurt.
Cererea pentru vehicule hibride este așteptată să continue să crească până la sfârșitul acestui deceniu, înainte ca vehiculele electrice să preia conducerea, conform firmelor de consultanță Dataforce și S&P Global.
Cu o capitalizare de piață de 11,6 miliarde de euro, Renault valorează doar un sfert din Volkswagen, liderul european, ceea ce îl face mai agil, dar și mai vulnerabil în fața competiției intense din partea mașinilor electrice chinezești.
CITEȘTE ȘI Proiect: Două zile libere pentru efectuarea screening-ului în scopul depistării precoce a bolilorCUTIE DE VITEZE LOW-COST
Secretul din spatele succesului recent al Renault în sectorul hibrid constă într-o tehnologie pe care grupul francez o stăpânește bine. Renault a dezvoltat un sistem de transmisie hibridă low-cost, denumit E-Tech, bazat pe un ambreiaj care conectează și deconectează treptele fără a necesita o serie de sincronizatori, reducând numărul de componente necesare și făcând sistemul mai ușor și mai ieftin.
Acțiunile Renault au crescut cu 6,4% anul acesta, comparativ cu o scădere de 12% a indicelui de acțiuni al sectorului auto european.
VEHICULE ELECTRICE ÎN STAGNARE
Forța în segmentul hibridelor va ajuta Renault să respecte regulile UE privind limitarea emisiilor de CO2, în timp ce vânzările sale de vehicule electrice rămân mai mici decât cele ale concurenților. În ciuda succesului în segmentul hibrid, Renault va trebui să-și majoreze vânzările de vehicule electrice la aproape 20% pentru a respecta limitele de emisii stabilite pentru anul viitor, în timp ce în prezent acestea reprezintă doar 12% din vânzările sale din Europa.
De Meo va dezvălui un nou SUV electric, Renault 4, la Salonul Auto de la Paris, în urma lansării recente a modelului Renault 5.