Stellantis intenționează să provoace mărci de buget, cum ar fi Dacia, cu producătorul auto chinez Leapmotor, au declarat analiștii după o întâlnire a investitorilor de la Salonul auto de la Beijing.
Stellantis a investit 1,5 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari) în octombrie anul trecut pentru o cotă de 21% în Leapmotor, iar cele două companii au înființat o societate mixtă, numită Leapmotor International, în care Stellantis deține o cotă de 51%. Oferă Stellantis drepturi exclusive de a construi, exporta și vinde produse Leapmotor în afara Chinei, o premieră pentru un vechi producător auto occidental, arată Automotive News.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Mașinile Leapmotor nu vor concura cu produsele Stellantis existente, ci cu mărcile globale având aceeași poziție ca Leapmotor în China. Aceasta se potrivește cu poziția pe care o ocupă Dacia în Europa, este arătat.
Profit.ro a anunțat anterior că parteneriatul dintre Stellantis și chinezii de la Leapmotor, concretizat inclusiv prin achiziția de acțiuni, va începe să producă efecte pe plan internațional, unde Stellantis a preluat integral afacerea de distribuție și vânzare a modelelor mărcii chineze.
Stellantis a anunțat că va introduce pe piața din Malaezia primul model Leapmotor, în virtutea controlului pe care l-a preluat asupra afacerilor de distribuție ale acestei mărci, pe plan internațional.
CITEȘTE ȘI VIDEO Primăria Iași cumpără tramvaie noi de la BozankayaDeși nu a fost anunțat modelul, cel mai probabil va fi lansat pentru început noul T03, un automobil de oraș, de mici dimensiuni, comparabil cu Dacia Spring, dar cu un nivel de tehnologie ridicat. Mașina este produsă cu trei versiuni de motoare, de 40, 55 și 80 kW, precum și cu trei opțiuni de baterie, de 21,6, 31,9 și 41,3 kWh, astfel că autonomia oferită ajunge, cu bateria cea mai mare, la peste 400 km. Mașina nu va avea un preț foarte mare, având în vedere că pe piața din China se vinde circa 7000 de dolari.
Deocamdată modelul Leapmotor T03 este produs în China, dar în viitorul apropiat urmează să fie produs și în Europa, conform unor informații neoficiale care arată că Stellantis a ales uzina din Polonia, unde astăzi este produs Fiat e500, care urmează să fie scos din producție în acest an.
CITEȘTE ȘI Dacia atinge o cotă de piață record în Germania. Sandero, numărul 3 pe segmentul de clienți privați. Spring, numărul 2 la electriceLeapmotor a fost descrisă ca brand de vehicule electrice accesibile, poziționate sub celelalte mărci care vor oferi și ele versiuni electrice ale propriilor automobile, cum sunt e-208 sau e-2008.