Lider absolut european pe segmentul de vehicule comarciale ușoare, Stellantis pregătește o nouă strategie de dezvoltare pentru acest segment, cu ajutorul celor șase mărci din grup prin intermediul vinde aceste vehicule.
Stellantis vrea să-și extindă și mai mult influența asupra pieței de autovehicule comerciale la nivel global, unde este unul dintre cei mai mari jucători. Divizia de LCV-uri este cea mai puternică din cadrul companiei, în urma fuziunii din 2021, aducând laolaltă modele din toate cele patru grupuri anterioare care au stat la baza fuziunii: Peugeot – Citroen, Opel, Fiat și Chrysler, care acoperă practic întreaga gamă de furgonete, dube medii și mari, pickup-uri și microbuze.
Pe 23 octombrie, Jean Philippe Imparato, cel care coordonează activitatea vehiculelor comerciale pe întreg grupul Stellantis, împreun cu Xavier Peugeot, unul din membrii celebrei familii, care în prezent este senior-vicepreședinte al companiei pentru vehicule comerciale, vor prezenta noua strategie alături de directorii celor șase mărci: Citroen, Fiat, Opel, Peugeot, Ram și Vauxhall. Aceștia vor dezvălui „produse-cheie” ale diviziei și vor anunța direcțiile în care se va dezvolta grupul pe acest segment.
Stellantis Commercial Vehicles este numele unității de business care se ocupă de acest segment, una dintre cele șapte unități care formează Stellantis, conform planului Dare Forward 2030, anunțat anterior de Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis. În prima jumătate a acestui an, divizia a contribuit cu 33% la veniturile companiei, menținându-și cota de piață foarte mare, de circa 30%, pe piața din Europa și pe cea din America de Sud.
Stellantis a fost în centrul unei investigații a Comisiei Europene, la momentul fuziunii dintre PSA și FCA, chiar din cauza riscului major de creare a unei posibile concentrări economice pe segmentul de vehicule comerciale, ca urmare a preluării unui dintre cei mai mari competitori din piață (FIAT) de către o companie care deținea deja o cotă de piață foarte mare. Fuziunea a fost aprobată condiționat de anumite decizii pe care compania a fost nevoită să le ia.