Skoda a decis să mențină caroseria wagon pentru modelul Fabia, care a stat în ultimul an sub semnul incertitudinii. Anunțul a fost făcut de șeful Skoda pe un canal mai puțin obișnuit.
Industria auto își revizuiește familiile de produse, ca urmare a schimbării radicale a gusturilor cumpărătorilor. Invazia de SUV-uri a afectat puternic mașinile de tip break (wagon), europenii preferând noile crossovere, cu trăsături offroad, o gardă la sol mai ridicată cu 2 – 3 centimetri și un sentiment de siguranță mai ridicat.
Cel mai afectat a fost segmentul B al acestor caroserii wagon, în care s-a aflat și Dacia Logan MCV. Acesta a fost retras de pe piețele europene și va fi înlocuit cu un model cu trăsături cu totul diferite. La Skoda, s-a pus aceeași problemă în cazul caroseriei break a modelului de clasă B Fabia.
Aici situația era cu atât mai presantă, cu cât Skoda mai fabrică și modelul Scala, care are dimensiuni și caracteristici apropiate de Fabia Combi. Pentru generația următoare a subcompactei Fabia, planurile prevedeau dispariția acestui Combi, așa cum au făcut și alte mărci: Renault Clio sau Peugeot 208 sunt doar două exemple.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Uzina Ford Craiova, luată în calcul pentru primul automobil electric compact al americanilorAcum, CEO-ul Thomas Schafer a rispit incertitudinile. El a postat, dar pe pagina de Linkedin, mesajul așteptat de fani: „Vom avea din nou versiunea combi”. Șeful Skoda susține că marca pe care o conduce poate oferi „mobilitate practică în segmentele entry-level”. Cel mai probabil mizează pe faptul că a dispărut aproape toată concurența. Este posibil, însă, la fel de bine, ca toți clienții să migreze către micile crossovere de clasă B. Cel mai probabil, Skoda țintește și piețele internaționale cu această caroserie, în special cele din estul îndepărtat al Europei.
Skoda se pregătește să lanseze noua Fabia în 2021, iar caroseria Combi va veni pe piață după această lansare. Până acum, Combi s-a vândut în peste 1,5 milioane de exemplare.