Volkswagen AG, al doilea producător auto global, are ca obiectiv pentru 2021 obținerea indicatorilor cheie de performanță de dinaintea pandemiei de coronavirus (COVID-19), a afirmat directorul general Herbert Diess pentru grupul media german ThePioneer, transmite Reuters.
"Vrem să revenim la nivelul de dinaintea crizei în 2021 sau cel puțin să ne apropiem", a răspuns Diess, când a fost întrebat de vânzări și de numărul de angajați, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Profitul este o chestiune diferită, a apreciat șeful VW.
"Riscurile sunt ridicate. Ne confruntăm cu un deficit de semiconductori, iar criza provocată de pandemie nu s-a încheiat", a adăugat el.
La conferința de presă anuală a Volkswagen, din 16 martie, va fi prezentată strategia grupului privind bateriile pentru vehiculele electrice, a informat Diess.
CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2Acesta a adăugat: "În prezent investim în câteva start-up-uri, iar luni vom explica de ce toate acestea sunt extrem de importante și de ce ne fac extrem de competitivi".
Profitul operațional, excluzând elementele excepționale legate de Dieselgate (scandalul emisiilor), a scăzut cu 45% anul trecut, la 10,6 miliarde de euro (12,83 miliarde de dolari).
CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la falimentÎn pofida scăderii profitului, Volkswagen a recomandat menținerea stabilă a nivelului dividendelor pentru 2020 față de 2019, când a plătit 4,86 euro pentru o acțiune preferențială și 4,80 pentru o acțiune obișnuită.
Anul trecut, vânzările Volkswagen au scăzut cu 15,2%, la aproximativ 9,3 milioane de vehicule, în timp ce numărul de automobile pur electrice livrate s-a triplat, la aproape 232.000 unități, iar la modelele plug-in hybrid creșterea a fost de 175%, la peste 190.000 de unități.