Șeful Ford, Jim Farley, anticipează o scădere rapidă a prețurilor autoturismelor electrice, în următorii ani, ceea ce va conduce la un război între producătorii de autovehicule, care vor fi nevoiți să răspundă scăderilor de costuri de producție.
Astăzi, prețul mașinilor electrice este foarte ridicat, fiind practic la nivelul la care au fost lansate primele modele ele producătorilor, începând cu Tesla, grupul VW sau alte mărci europene, inclusiv Dacia. Chiar dacă s-a vorbit mult despre o reducere potențială a prețurilor acestui timp de autoturisme, criza de semiconductori a făcut imposibilă o astfel de ieftinire și a generat, în schimb, o scumpire.
Un exemplu este Dacia Spring, care din singurul automobil electric cu prețul sub 20.000 de euro, s-a apropiat deja de următorul competitor, printr-o scumpire de 3.000 de euro. Chiar și în aceste condiții, unii manageri din industrie sunt pregătiți pentru o perioadă de reduceri de prețuri, imediat ce tehnologiile utilizate, în special bateriile, vor intra într-o nouă etapă.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: S-a redus încrederea în toate segmentele pieței imobiliare, cu excepția celui de retail. Piața de case din SUA arată o încetinire puternică a vânzărilorJim Farley, CEO-ul Ford Motor Company, spune că în curând costurile de producție ale vehiculelor electrice vor scădea brusc. Din acest motiv, va începe o competiție strânsă între constructori, care va fi în avantajul clienților. Șeful Ford este de părere că în segmentele de mijloc ale pieței de mașini electrice va începe cel mai rapid un „război al prețurilor”, în următorii ani, potrivit unei declarații făcute în cadrul conferinței Bernstein Strategic Decisions, în SUA.
Farley este pregătit să facă și predicții privind prețurile: în jur de 23.000 de euro, pentru modele din zona compactă - medie, ceea ce înseamnă că mașini precum VW. ID.3 sau chiar ID.4, Renault Megane E-Tech sau viitorul Ford electric compact vor avea prețuri de pornire la un nivel la care azi cumperi un Spring sau un VW e-Up, și asta pentru că mașinile vor putea fi construite cu costuri de producție mult mai mici.
Jim Farley vorbește despre costuri de producție de circa 17.000 de euro pe mașină, mult mai scăzute decât prețurile pe care astăzi un constructor le plătește pentru a fabrica un vehicul electric. Cel mai mare cost astăzi este bateria, astfel că odată cu ieftinirea acestora, se vor reduce radical prețurile. În plus, o simplificare a sistemelor de producție va aduce reduceri suplimentare de costuri. Șeful Ford a dat exemplul producătorilor chinezi, care au reușit să ajungă la costuri de producție foarte mici. General Motors, eternul rival al Ford, a ajuns în situația de a fi lider de vânzări în China cu marca Wuling, pe care o produce împreună cu partenerii de la SAIC, datorită prețurilor extrem de mici ale mașinilor electrice. SUV-ul Asta, produs de Wuling are un preț incredibil, de circa 10.000 de euro, pe piața din China, demonstrând că tehnologia electrică a început deja să fie accesibilă.