Divizia spaniolă a VW Group, SEAT SA, care cuprinde acum două mărci, a revenit pe profit în prima jumătate a acestui an, după ce în 2022 crize de semiconductori și scăderile de vânzări ale mărcii SEAT duceau compania pe pierdere. Brandul CUPRA se instalează vizibil ca lider al companiei, cu creșteri substanțiale ale vânzărilor.
SEAT SA, compania care deține mărcile SEAT și CUPRA, parte a grupului Volkswagen, a redevenit profitabilă în prima jumătate a acestui an, cu rezultate record pentru companie. Profitul operațional s-a ridicat la 371 milioane de euro, față de o pierdere de aproape 100 de milioane de euro în urmă cu un an. La aproape cinci ani de la lansarea ca brand separat de SEAT, CUPRA susține puternic revenirea constructorului spaniol, atât la nivel de vânzări, cât și la cel al profitabilității. Vânzările total ale celor două mărci au fost de 7,4 miliarde euro, cu 38 de procente peste cea de anul trecut, adică mai bine de 2 miliarde de euro în plus, astfel că marja de profit operațional a atins o valoare de 5 procente din vânzări, fiind cea mai ridicată valoare din istoria companiei spaniole. Succesul CEO-ului Wayne Griffits îl depășește astfel pe cel obținut de Luca de Meo în perioada în care a condus această divizie a VW Group, cel care a pus bazele mărcii CUPRA și a marcat recordul anterior de venituri.
În total, SEAT SA a vândut 261.400 autovehicule, un volum care îi dă speranțe lui Griffith să se apropie de recordul înregistrat în 2019, în vremea aceluiași Luca de Meo, când erau livrate 574.000 de autoturisme SEAT. Din acest total, marca sport CUPRA a reușit să vândă 107.300, cu 57 de procente peste volumul din 2022, acesta fiind și cel mai bun semestru din istoria extrem de scurtă a brandului, care are până acum puțin peste 400.000 de mașini vândute, de la lansarea din 2018. La rândul ei, marca SEAT și-a revenit parțial din declinul în care intrase în ultimii ani, raportând un volum vândut de 154.200 unități, cu 13,5% mai multe decât anul trecut.
CUPRA a preluat deja locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele ale companiei, cu SUV-ul Formentor, care a livrat 60.900 unități în prima jumătate a anului, cu 21,1% mai multe, locul al doilea fiind ocupat de best-seller-ul SEAT, SUV-ul Arona, cu 53.600 unități, cu 23% peste volumul din 2022. Locurile 3 și 4 sunt ocupate de micul Ibiza, care a înregistrat o revenire puternică, cu 35,3% peste anul trecut, la 43.800 unități, și electricul CUPRA Born, cu 18.900 unități, în creștere spectaculoasă cu 130%.
CITEȘTE ȘI Pierderi în creștere pentru divizia de electrice a Ford, dar cu rezultate solide pentru Blue și Pro„Este o bornă specială pentru că publicăm cele mai bune rezultate semestriale ale noastre. Munca asiduă ne-a dus chiar mai departe decât ne-am fi putut imagina vreodată, mai ales având în vedere provocările cu care ne-am confruntat în ultimii ani”, a declarat CEO-ul SEAT SA, Wayne Griffiths, care i-a fost adjunct lui Luca de Meo până în 2020, când italianul s-a mutat la Renault.
Odată cu extinderea piețelor pe care este vândută CUPRA, cele mai importante țări pentru compania spaniolă au devenit Germania și Marea Britanie (locul 3), Spania strecurându-se discret pe locul al doilea. Pentru CUPRA, Germania a adus 32.400 de unități vândute, marca fiind preferată și în Marea Britanie de 11.400 de clienți. Spania a fost piața numărul 1 pentru SEAT, dat Germania s-a situat la mică distanță, cu 27.900 de unități vândute, iar Marea Britanie pe locul 3, cu 15.900 de automobile.