Scăderi în transportul rutier de mărfuri în UE

Scăderi în transportul rutier de mărfuri în UE
scris 1 aug 2024

În 2023, în transportul rutier de mărfuri din UE s-au realizat 1.857 de miliarde de tone-kilometri, o scădere de 3,2% comparativ cu 2022 (1.919 miliarde de tone-kilometri).

După o perioadă de instabilitate în primul și al doilea trimestru din 2020, din cauza restricțiilor legate de COVID, transportul rutier de mărfuri a crescut în 2021 și a rămas relativ stabil în 2022.

Urmărește-ne și pe Google News
BYD face ultimul pas înainte de intrarea pe piața din SUA CITEȘTE ȘI BYD face ultimul pas înainte de intrarea pe piața din SUA

În 2023, transportul rutier de mărfuri a înregistrat scăderi în toate trimestrele (-2,3% în primul trimestru comparativ cu același trimestru din 2022, -3,6% în al doilea trimestru, -3,8% în al treilea trimestru și -3,1% în ultimul trimestru), ultimele două trimestre revenind la nivelurile din 2019, arată Euractiv.

Comparând 2023 cu 2022, cele mai mari scăderi în transportul de mărfuri în tone-kilometri au fost înregistrate în Portugalia (-16,4%), Slovacia (-16,2%) și Suedia (-11,5%), în timp ce Lituania (+17,3%), Danemarca (+8,2%) și Cipru (+7,8%) au înregistrat cele mai mari creșteri în tone-kilometri.

Analizând principalele fluxuri de transport rutier de mărfuri intra-UE, cel mai mare volum de mărfuri a fost transportat între Germania și Țările de Jos, un total de 83,3 milioane de tone. Fluxul de mărfuri între Germania și Polonia a fost de 69,2 milioane de tone, iar fluxul între Belgia și Franța a ajuns la 53,8 milioane de tone.

Germania și Franța au dominat primele 15 fluxuri. Germania a fost implicată fie ca țară de origine, fie ca țară de destinație în mai mult de jumătate dintre principalele fluxuri între țări (8 din 15), iar Franța a fost prezentă în o treime dintre primele 15 fluxuri (5 din 15).

viewscnt
Afla mai multe despre
marfuri
transport
rutier